[Flash (MX)] Rotation point

Pagina: 1
Acties:

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoi,
Ik wil met Flash Mx een analoge klok maken.
Alles gaat prima, alleen, ik kan de wijzers niet goed laten draaien.
Ze draaien om hun middelpunt, maar ze moeten om een ander punt draaien, namelijk helemaal onderaan.
Als ik dat met het Transform tool wijzig, werkt ie wel in het edit scherm, maar als ik dan CTRL Enter doe om hem te bekijken werkt ie niet goed.

Ik draai het object met een script: Nmlk:
Frame 1:
_root.objnaam._rotation() = myDate.getSeconds();

Frame 2:
gotoAndPlay(1);

Bij voorbaat dank, ik heb heel veel gegoogeld, gezocht op GoT en rondgevraagd maar kom er echt niet uit.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Uhm... misschien het middelpunt van de MC die de wijzers voorstellen gewoon even verplaaten naar onderen?

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• Guillome
  • Niet online
Dat zeg ik, dat werkt alleen in het edit scherm
Zodra ik op CTRL enter druk pakt ie weer de standard (of een ander punt:?)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

Je kunt idd het middelpunt verplaatsen van een object en op dat punt kan je dan draaien... Je bepaalt zo zelf het draaipunt en de draaihoek!

Verwijderd

waxle schreef op 23 oktober 2002 @ 16:34:
Uhm... misschien het middelpunt van de MC die de wijzers voorstellen gewoon even verplaaten naar onderen?
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 16:42:
Je kunt idd het middelpunt verplaatsen van een object en op dat punt kan je dan draaien... Je bepaalt zo zelf het draaipunt en de draaihoek!
herhaalmodus: a3vantilburg _/-\o_

Verwijderd

ok het is mischien iets anders, maar waarom gebruik je niet de drawing api van flashMX, om de wijzers te tekenen? perfecte vector controle.

zie ook deze tutorial;
http://www.macromedia.com...es/precision_drawing.html

• Guillome
  • Niet online
Jeeemig a3vantilburg, kan je nou niet lezen of....
Ik zeg toch dat het op die manier niet werkt.

En Cel-Ed, ik neem ff een kijkje, tnx!! :)

• waxle

waxle

Schavuit & Schobbejak

XLerator schreef op 23 oktober 2002 @ 16:30:
Als ik dat met het Transform tool wijzig, werkt ie wel in het edit scherm, maar als ik dan CTRL Enter doe om hem te bekijken werkt ie niet goed.
Transformtool?! Sinds wanneer gebruik je een tramsformtool voor het verplaatsen van het middelpunt... ja het zit er wel maar bij mij weten verander je het middelpunt van een MC altijd nog het beste door in die MC zelf het object zo te plaatsen tov. van het middelpunt ( dat kruisje ja ) als dat je wenselijk lijkt.

De oplossing van Cel-ed is natuurlijk ook handig maar wat as-intenstiever :)

ouwe meuk

Verwijderd

Idd....[control-k] align y=center right=top.

• Guillome
  • Niet online
Heeeeeeeeeej Waxel, en B-Top, bedankt!!! Dat is het :)

• waxle

waxle

Schavuit & Schobbejak

Het is waxle
Maar evengoed graag gedaan :)

ouwe meuk

Verwijderd

Het is B-Top, en ook graag gedaan ;)
Pagina: 1