Vanuit DOS 98SE --> DOS ME en andersom

Pagina: 1
Acties:

• dixon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:19
Stel ik heb een bootable CD gemaakt met Windows 98 SE opstart-diskette, is het dan nog mogelijk om vanuit DOS naar DOS van de Windows ME opstart-diskette te gaan? Tot nu toe zegt ie natuurlijk incorrect MS-Dos version, maar is er een manier dat is als het ware opnieuw boot vanaf de cd maar dan met een andere DOS versie.

Het zou al helemaal perfect zijn als ik zelf een bootloader kon maken waaruit ik kon kiezen tussen 98 SE en ME.

Wat een onzin..

• dixon
Niemand???

Wat een onzin..

Verwijderd

Volgens mij niet :)

Het zijn 2 verschillende dos versie nummers dus je zult 2 versies van dos moeten hebben.
Ik denk niet dat 98 en ME op deze manier kunnen dual booten.

• dixon
Maar je weet het niet zeker? :)
Ik heb het nog even (anders geforumleerd :-) ) op het forum van dit figuur:
http://dos.li5.org/topic.php?f=4&t=3

Wat een onzin..

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 08:01

QkE

In your face Gnagna

Kan je dan niet beter een gewone bootloader gebruiken zoal xosl (ff zoeken op google). Is een hele mooie gratis oplossing. Of misschien eens kijken naar de powerquest bootmagic.

K. Nog niet je andere post gelezen. Dacht dat het puur om het booten ging. Waarom wil je eigenlijk fdisk van ME runnen? Is die van 98 niet goed?

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Eeuwige n00b

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:24
Ik denk niet dat dit kan nee...tenzij je echt hele rare grappen uit gaat halen met bootloaders etc. die je waarschijnlijk niet wil. Je zult namelijk echt moeten rebooten om een andere dos-versie te laden, en dus zul je iets in het MBR moeten zetten wat aangeeft welke - het kan dus wel, maar makkelijk is anders.

en ook ik ben er nooit zo'n voorstander van dat MS-gerelateerde zooi hier terecht komt, net als Leon blijkbaar :P

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

-> WOS

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

http://www.drd.dyndns.org/index2.html <-- WinME bootdisks

En zoals eerder aangegeven, dualbooten kun je met XOLS.

Succes :)

• dixon
Thnx, kga het uitproberen :)

Wat een onzin..

• dixon
Dual booten kan idd met XOLS, maar alleen met HDD's. Ik kan niet opgeven dat ie een bepaalde dir moet booten. Zoiezo dit programma wordt geinstalleerd op een Logical Partition en ik weet niet of ik dat op een CD kan krijgen. Eerlijk gezegd snap ik nog niet veel van het programma en weet ik ook niet precies wat ik hierboven allemaal moet zeggen/gezegd heb hehe :) Ik blijf welk ff door pielen met programma..

PS: Sorry guys, ik dacht dat ik dit topic ook in WOS gepost had!?

Wat een onzin..

Pagina: 1