Ik heb vandaag nieuwe koelertjes gekocht voor op de geheugen.Die ben ik even erop gaan zetten maar ik heb te veel koelpaste gegooid ( koelpasta was eiegnlijk voor de processor bedoeld, ziet er zilver uit ).Ik heb hem niet eraf gekregen dus zit er nog steeds veel op,zowel aan de randen van het geheugen en op het kaarg zelf.Mijn vraag is kan het kwaad of kan ik heb beter nu meteen uitzetten en doorgaan met schoonmaken?.Het gaat om de videokaart.
Verwijderd
Of het kwaad kan weet ik niet zeker, maar met een beetje wasbenzine is verwijderen zo gebeurd. En ik kan me voorstellen dat je met koelpasta kontakt kunt krijgen tussen punten waar je geen kontakt tussen wilt.
als het goed is zijn de koperbanen wel beschermd met een hele dun laagje kunstof
het is niet zo dat de koperbanen gewoon bloot liggen.
maar voor de zekerheid zou ik het maar weg halen. idd met wasbezine en met een doek/keukenrol
het is niet zo dat de koperbanen gewoon bloot liggen.
maar voor de zekerheid zou ik het maar weg halen. idd met wasbezine en met een doek/keukenrol
Maar de verbindingen van de geheugen naar de kaart zelf zit er ook helemaal onder en komt allemaal daartussen te zitten,krijgt daar moeilijk eruit.
tandenborstel.
je draait nu met die kaar of? zo ja, lekker dom... maar blijkbaar heb je dan niet-geleidende (fake) pasta.
je draait nu met die kaar of? zo ja, lekker dom... maar blijkbaar heb je dan niet-geleidende (fake) pasta.
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Verwijderd
als het fake is dan mag die lekker blij zijnP5ycho schreef op 23 oktober 2002 @ 16:26:
tandenborstel.
hoezo die koperbanen op een printplaat liggen dus niet blootP5ycho schreef op 23 oktober 2002 @ 16:26:
tandenborstel.
allen de connectoren.
maar je kan natuurlijk wel een beschadiging hebben op de lak van de print.
dan kan je wel kortsluiting krijgen.
oftwel aan topicstarter: uit de pc een schoonmaken.
maak nou maar gewoon schoonVerwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 18:37:
Maar kan hij dsan ook mijn andere hardware beschadigen of blijft het bij de videokaart.
als je videokaart kortsluiting maakt kan hij je mobo ook mee het graf innemen.
en dat wil je natuurlijk niet.
het kan waarschijnlijk niet zoveel kwaad
maar neem het zekere voor het onzekere en verwijder maar alle pasta
je zult je zelf voor je hoofd slaan als er straks wat kapot is.
als die pasta niet geleid kan je het toch ook gewoon laten zitten ... ok t staat wat slordig maar verder
Ik weet niet zeker maar voorlopig werkt ie gewoon,en hoe kom ik erachter of die geledi of niet,ik heb al wat verder schoongemaakt maar zit nog steeds wat op.
als er zilver in zit ook al is het maar 2% dan geleid het.Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 18:45:
Ik weet niet zeker maar voorlopig werkt ie gewoon,en hoe kom ik erachter of die geledi of niet,ik heb al wat verder schoongemaakt maar zit nog steeds wat op.
maar met wasbezine kreeg je het er niet af?
bijzonder.
Pak een beetje van het spul, smeer op metalen plaatje ofzo en meet 'm doorVerwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 18:45:
We hebben geen wasbenzine meer in huis,ik heb met een keukenrol goed gedrukt en de meeste is eraf,alleen tussen sommige plaatsen zit nog wat.Maar als hij nu gewoon normaal werkt kan het dan nog kwaad?.Dus als ie nu normaal werkt betkend het dan ook dat het zo blijft of kan het toch nog foutgaan.
Leuk onderwerp dit
had het zelfde vorige week met me ATi 9700 was pasta naast me geheugen gevallen ding deed dus echt helemaal niets meer. je kan de AS3 oplossen met aceton dan krijg het het voor 99% weer schoon ik had na het schoon maken weer beeld alleen me kaart kon niet meer renderen toen ben ik terug gegaan voor garantie en heb ondertussen weer een nieuwe gekregen.
had het zelfde vorige week met me ATi 9700 was pasta naast me geheugen gevallen ding deed dus echt helemaal niets meer. je kan de AS3 oplossen met aceton dan krijg het het voor 99% weer schoon ik had na het schoon maken weer beeld alleen me kaart kon niet meer renderen toen ben ik terug gegaan voor garantie en heb ondertussen weer een nieuwe gekregen.
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
Bij mij doet alles gewoon goed de beeld enzo. maar ik ben bang dat er een kortsluiting onstaat en dat mijn mobo het dan begeeft.
Nu wil ik niet echt lullig klinken .. maar hoe krijg je het voor elkaar om koelpasta te morsen .. het komt uit een injectie naald achtig ding .. ik bedoel een tubetje dat gemaakt is om precies mee te werken .. je moet wel heel raar doen om het overal te krijgen, hoe gebeurd zoiets nu
Spul kwam ook op men handen te zitten en op de koelertjes zelf en euhhhhhh een beeeetje teveel gedaan.
ik hoop dat je alles weg kan halen want mijn ati R8500 heeft het na kunnen vertellen met groene streepjes.. kortom zorg dat het weg is.. desnoods pleur je er heel wat wasbenzine over maar zorg dat het weg is..
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Bijna alles weg er zit nog heeeeeeeeeeeeeeeeel klein beetje erop en denk (hoop) dat het geen last levert.
ja ik hoop et ook voor je anders ken je die videokaart wel weg pleuren. denk er voordan om wat je doet, en doe eerst een beetje smeer dat voor een deel over de geheugen heen laat een stukje vrij om de boel te lijmen met sec lijm (zo heb ik dat gedaan, werkt perfect
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
sorry hoor maar ik kan het niet laten
Wat ben je dan?
niks
En nog een vraagje iedereen zegt dat ik wasbenzine moet gebruiken maar is het dan niet slecht voor de kaart?.Ben van plan om het geheugen gedeelte onder te dompelen.
ik zou alcohol (pure) gebruiken. Wasbenzine wil volgens mij nog wel eens gek reageren met bepaalde kunsstoffen .. maar dat weet ik niet helemaal zekert
Verwijderd
zit je nu op je pc met de kaart erin en nog steeds die troep op je vga kaartje?
zoja... watbenjedan
(hk_mode
(maar ik heb geen hk acces))
Wasbenzine gewoon opeen doekie en wrijven maar, als je klaar bent, ff goed droog maken (doh) en dan zet je em erin.
[in et algemeen]
ik snap niet hoe mensen pasta zo erg kunnen morsen.
[end]
zoja... watbenjedan
Wasbenzine gewoon opeen doekie en wrijven maar, als je klaar bent, ff goed droog maken (doh) en dan zet je em erin.
[in et algemeen]
ik snap niet hoe mensen pasta zo erg kunnen morsen.
[end]
Maar tussen de conncectoren krijg je ze niet eruit,ze witten veeeeeeeelste dicht opelkaar,that's the problem.
Pagina: 1