Computer geeft geen beeld, start wel op.

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Erikbobo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 14:29
Ik heb de volgende onderdelen in mijn computer:

AMD Athlon 1200 (tijdelijk)
Asus A7V8X
Leadtek A250LE GF4 ti4200
Nanya 512mb PC2700 cas2,5
Western Digital Caviar 8mb 7200rpm 80gb
400watt voeding
Aopen burner en cdrom
Noname floppy drive

Als ik opstartte met mijn andere processor zei Asus POST report (die mevrouw in je mobo :D) "CPU Test Failure" en hield hij daar op met booten. Nu heb ik een andere processor erin gezet, en geeft ie geen beeld met booten. Mijn monitor geeft dus "no signal input" en gaat op stand-by. De videokaart doet het in deze computer wel... Heb alle kabels e.d. al gechekt, diz al een nieuw mobo dat erin zit, met bios 1006 geloof ik. Ik heb ook al een GF2 mx erin gezet, weer geen beeld. Riva TNT2 PCI geeft ook niets. Ook geeft hij geen piepjes met m'n case speaker.

Er staat dus geen OS ofzo op, het is zeg maar 1st boot (dus niet over bios flashen enzo gaan praten)

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen en waar het misschien aan kan liggen? Ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd :?

Verwijderd

Weet je zeker dat het AGP slot van je Mobo werkt. Een vriend van mij had ongeveer hetzelfde probleem en zijn AGP-slot was gewoon kapot.
Kan je misschien is testen door een oude pci-videokaart te gebruiken. Geeft geen goed beeld maar is wel handig om een keer te testen.

• Erikbobo
Ik zei toch dat ik al een Riva TNT2 PCI gebruikt had, die geeft precies hetzelfde... De cooler van m'n Leadtek begint wel te draaien, en de AGP warning led brandt niet :|

Verwijderd

Excuseer, had ik even over het hoofd gezien !!
Sorry
In je bios heb je ook alle video-opties op AGP staan ??

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08 10:39

dodo79

witte dikke tonnie

hoe kan hij nou in et bios kijken of alles goed staat als tie geen beeld heeft :?

weet je zeker dat de pennekes van je vga kabel nog recht zijn, en niet geplet.
heb je al een andere monitor gebruikt???

omdat het kan!

• Erikbobo
Ja, de andere monitor geeft ook geen beeld :(

Verwijderd

dodo79 schreef op 23 oktober 2002 @ 16:18:
hoe kan hij nou in et bios kijken of alles goed staat als tie geen beeld heeft :?
Als je de bios reset, staat in 90% van de gevallen alle optie voor beeld op AGP.

Het enige wat je volgens mij nog kan testen is een ander mobo.
Dan moet je natuurlijk wel een tweede vinden he. Dit lijkt me een rare zaak waar ik ook niet direct een oplossing voor zie.

|:(

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
Als ik opstartte met mijn andere processor zei Asus POST report (die mevrouw in je mobo :D) "CPU Test Failure" en hield hij daar op met booten. Nu heb ik een andere processor erin gezet, en geeft ie geen beeld met booten.
mischien 2xproc dood :?

Verwijderd

heb je al geprobeerd je cmos te resetten.
jumpertje omzetten of contactjes van het batterijtje eventjes kortsluiten.
wie weet helpt het.

Verwijderd

CMOS resetten.

Verwijderd

Trouwens, dit probleem komt me bekend voor. Heb ik eerder meegemaakt met een A7V333. Toendertijd lag het aan een defekte chipset. Gewoon teruggebracht naar de winkel en een ander (merk) moederbord meegekregen, scheen dat het wel vaker voorkwam bij de laatste versies Asus-mobo's.

• Game-Freak
  • Laatst online: 10-08 17:32
Ik zou idd ook even proberen om je CMOS (BIOS) te resetten...!

iRacing Profiel

• Erikbobo
CMOS al gereset. Blijft hetzelfde. Ik zal het ff met een andere kast proberen, en met een merkvoediging. Anders neem ik denk ik een MSI KT4 Ultra, alhoewel ik liever een ASUS heb :(

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
heb je er wel een koeler op, zo ja draait ie, zo ja, draait ie niet te langzaam?
En staat de jumpersetting op automaties herkennen van de processor??
Ook eerst eens proberen met alleen de video kaart erin, verder niets, geen kabels en geen reset of hddisk kabeltjes, alleen power uiteraard.

• Erikbobo
Cooler zit erop, draait goed. Het moederbord is "jumperless" dus dat is allemaal niet in te stellen. Ik heb hem ook al zonder alles gedraaid, ook geen verschil. Ik zal hem binnenkort ff in een andere kast met andere voeding proberen, hopelijk werkt ie dan wel, weet ik dat ik een andere kast/voeding moet kopen :D

Verwijderd

Voor mij is nog steeds het mobo de grote schuldige. Als je voeding te zwak zou zijn, start de pc normaal op en valt dan op gegeven moment uit, of je pc zou rebooten op willekeurige tijdstippen.Ik ben echt benieuwd naar de oorzaak van dit probleem !!!

Verwijderd

haal je gpu er eens uit en dan weer in :) check de monitor stekker eens...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 12:02:
haal je gpu er eens uit en dan weer in :) check de monitor stekker eens...
Heeft reeds andere kaart en zelfs een PCI kaart geprobeerd.
Andere monitor is ook reeds getest dus...NOT

• Erikbobo
Ik heb een mailtje naar Asus gestuurd. Omdat het een "jumperless" mobo is zijn een aantal jumpers voorgesoldeerd. Er is ook een jumper "ROM_sip" die te timings regelt, alleen deze is niet in de default mode vastgesoldeert. Is er iemand die ook een A7V8X heeft en waar het ook zo is? Of zou dit de oorzaak kunnen zijn? :/

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:12

Q-bone

Dusss...

nou ik kan je vertellen ik heb een at7 met kt333 chipset en die doet dus precies het zelfde als jij net zegt, heb er nieuw geheugen in gedaan en dat ding geeft geen beeld meer :? of komt nie verder dan de memtest in het eerste opstart scherm, kan dus totaal niets doen. grrrr

bla?

Verwijderd

effe je geheugen nakijken.....!!!!!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:55

Sport_Life

Solvitur ambulando

Had ik ook, bleek later aan mn geluidskaart te liggen die stuk was |:(. Haal dus ff al je PCI kaarten eruit :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• Erikbobo
Er zitten geen PCI kaarten in... Geluid zit on-board, maar hij geeft geluid (ASUS POST report als ik me mem eruit haal e.d.).

Verwijderd

dat heb ik eerst ook gehad

lag aan mn voeding andere voeding erin gedaan en toen deed ie het weer

Verwijderd

hoi

ik heb dit zelfde probleem met een gigabyte moederbord gehad en het blijkt dat er een probleem is met sommige moederborden en nanya geheugen probeer een een ander merk geheugen

• Erikbobo
Ik zal ff een andere voeding proberen. Anders geheugen zal moeilijk gaan, want ik heb verder geen DDR geheugen liggen :/

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:12

Q-bone

Dusss...

eeen andee voeding is het bij mij niet want eerst werkte het wel, en nu nie meer :(
en met andere geheugen werkte het wel maar nu ook nie meer, dus ben toch bang dat dat meoderbord er niet tegen kan

bla?

• Erikbobo
Mijnes heb het nooit gedaan, dus het kan alles zijn ffs :|

• EnsconcE
  • Laatst online: 17-08 19:12
euhm, ff trug naar het probleem, heb je al een andere cpu geprobeerd?

• Erikbobo
Ja, een Duron 1200 en een Athlon 1200. Allebei hetzelfde probleem.

• Erikbobo
Jippii hij doet het weer! Het was dus toch de CPU :(
Ik heb nu een 1800+ en hij doet het :D

Verwijderd

het belangrijkste op dit moment is

piept hij 1 keer tijdens het opstarten?

Verwijderd

Ik heb dus identiek hetzelfde probleem.

Mijn systeem ->

P4T-533 Raid
Samsung 256MB rimm1066
P4 2.4 533
Asus Geforce 4 Ti4600 Ultra

-> 'het' heeft 1 uur gewerkt na aankoop & prof. assemblage !!!

Plots viel men scherm uit en heb ik hetzelfde probleem als hier gepost.

-> ander scherm / AGPkaart / PCIkaart / Proc. / RAM / .... niets heeft geholpen.
Ik ga deze week naar de winkel van aankoop om een -replace- MoBo >:)

• zAo
  • Laatst online: 17-08 08:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik had het zelfde prob met:

A7v333
XP 2100+
512DDR
GF2 TI AGP

Na ander geheugen werkte hij 3 weken en dood. Bleek dat chipset van mobo naar de klote te zijn. Asus.... :r

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja, zo kunnen we nog ff doorgaan met opsommingen..

TTke, gelieve geen oude topics omhoog te kicken met de mededeling "ik heb ook hetzelfde probleem". Lees eens éérst de sticky's en de FAQ's en doe evt een search. Mocht je er niet uitkomen, open dan een nieuw topic, geheel volgens de richtlijnen, en plaats eventueel linkjes naar oudere topics.

FAQ Forumgedrag
LEZEN eer je hier een topic opent!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.