Toon posts:

Abit mobo en SOundblasterlive probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Abit kx7-333 zonder raid en een Soundblaster live 5.1

Nu is het volgende gebeurd.Tijdens het inbouwen van de brander heb ik per ongeluk
een soort van transistor omgebogen en is er 1 stangetje afgebroken.De andere stang is nog
in contact met het moederbord.Nadat ik de brander ingebouwd had en alles deed het wou ik
een muziekje gaan draaien maar de geluidskwaliteit was minder dan normaal allemaal geruis en
gekraak.Ik heb toen met mijn 5.1 boxen set van creative geprobeerd om eerst eens de ene helft
aan te sluiten op de groene ingang.het resultaat was wanneer ik de volume knopw volledig uit zette
in windows en de normale knop dan hoorde ik de muziek erg zachtjes.Hierna heb ik deel 2 van de boxen
aangesloten op de zwarte ingang.Het resultaat was erg ruisend,krakend geluid en je kon van het
nummer niks meer maken.Ik heb mijn computer al geformateerd en ik heb de nieuwste drivers
geinstalleerd voor de geluidskaart maar niks heeft effect gehad.Ik zat zelf te denken dat ik
het mobo verneukt heb.Ik denk doordat een pinnetje van de soort transistor gheen contact meer maakt
dat er niet genoeg stroom doorkomt ofzo.Ik zou het anders neit weten.Ik heb de kaart ook
al in een andere pc gedaan waar hij het vervolgens wel perfect deed.Ik heb ook andere boxen op
mijn pc geprobeerd maar dit had geen effect.Ik heb andere pci sloten geprobeerd maar dit had
ook geen effect.Wie zou mij kunnen helpen.Moet ik misschien een nieuwe MObo update downloaden
of een andere bios???? Moet ik het moederbord laten maken of solderen??????
Wie mij kan helpen ben ik erg dankbaar.Ik ben nog neit zo bekent met tweakers forum dus je
zag overal verschillende topics met stukjes tekst.Mijn excuses hiervoor

Met Vriendelijke Groet

Michel En Robert

Verwijderd

Vaag, maar als het een transistor is, steekt er nog een stukje in je board. Als dat zo ie, dan zul je het moeten laten maken want aan een transistor solderen kun je wel proberen maar dan moet je dat ding erg goed koelen en razend snel met een soldeerboutje (erg fijn) een hechting proberen te maken aan het uitstekende stukje wat nog aan je transistor zit.

Als er meer draad aan je transistor zit 1 of 2 mm, dan kun je met een heel fijn boutje en goede koeling van de transistor een draadje aanhechten en dan op het soldeerpuntje van je moederboard zetten, dan ff met een pincet de soldeerlas koelen aan je transistor en snel op het moederbord hechten. Gebruik wel erg fijn soldeer en stel je soldeerbout op de juiste manier in (temperatuur dus) voor je soldeertin, anders kriijg je plak en sch..t werk wat absoluut weer los zal laten.

Verwijderd

P.S. Ik heb wel gesoldeerd met een dunne naaimachinenaald in het verleden die vast gezet was op de hete punt van de soldeerbout met een draad (stevig aantrekken) en om de naald heen winden. Dit heeft het verschillende keren goed gedaan.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 16:02:
Met Vriendelijke Groet

Michel En Robert
Begroeting onder posts & replies

Niet meer doen dus :o

Foei :( ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat denk je zelf? Als je nog garantie hebt: inruilen. Anders kun je proberen om het zelf vast te solderen. Vaak wil een welwillende elektroboer dat ook wel even voor jou doen.

Maar om hierover nou al een topic te openen en dan ook nog met een praktisch onleesbaar openingspost door al die entertjes.. Nee, daar zie ik het nut niet van in..

Gezien je niet zo lekkere posthistorie vraag ik je met klem om de FAQ Forumgedrag aandachtig door te lezen eer je hier weer een topic wil posten :)

Dit topic is gesloten.