Ingame music: Klassieke muziek? wat vind je er van?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06 10:19
Is het jullie weleens opgevallen hoe mooi soms de ingame muziek is?
Ik weet niet of dit topic al eens geweest is, maar ik zou graag weten wat jullie voor ingame muziek echt mooi vinden en vooral met name het klassieke.

Ik zal eens beginnen. Ten eerste vind ik de muziek van jeremy soule echt prachtig. De muziek van NWM ( Neverwinter Nights ) vond ik echt super. Ook de muziek die hij voor Total annihilation had gemaakt was gewoon een orkest van 86 man, en heeft daar ook door de meeste gamebladen en sites een gold award gekregen. En terecht, die man kan dat zo mooi brengen, ook icewind dale heeft ie prachtige muziek voor gemaakt. Ten tweede heeft Michael hoenig ook prachtige muziek voor Baldur's gate 1 en 2 gemaakt, daar zaten gewoon melodietjes in die de hele dag door je hoofd zweefden. En als laatse vind ik dat Inon Zur ook vette muziek maakt, vooral voor de uitbreiding van Baldur's gate 2 Throne of baal en icewind dale 2.

Voor de rest heb ik ook prachtige muziek gehoord bij Diablo 2 en Morrowind. Nou ben ik graag benieuwd wat jullie hiervan vinden, hebben jullie ook games waarvan die prachtige muziek de heledag door je hoofd zweeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vond de muziek in Carmageddon erg bijdragen aan de sfeer :) Verder ben ik het met je eens dat muziek in games heel belangrijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilyc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05-2024
johnnyv.nl schreef op 23 oktober 2002 @ 15:37:
Vond de muziek in Carmageddon erg bijdragen aan de sfeer :)
Iron Maiden, Fear Factory _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilyc
  • Laatst online: 31-05-2024
Kut. Dubbelpost.

Anyway, heb je de muziek in Castlevania: Symphony of the Night op de PSX weleens gehoord? Prachtig klassiek, gemengd met elektronische tunes, echt subliem, draagt absoluut bij aan de creepy sfeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muziek kan een spel zeker 50% in de juiste riching boosten. Hitman is super vet met het koor, zelda OoT is ook een goed voorbeeld (Daar zij uitvoering van het Boston ochestra).
Maar bv Red allert werkt het ook goed.

Kan alleen geen slechte games opnoemen maar das denk ik gewoon de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf kan de muziek van Nobuo Uematsu van de Final Fantasy serie wel waarderen. Zowel de echte ingame muziek als de orchestrale versies ervan (denk bijvoorbeeld aan FF7: Aeris's theme, of FFX: to Zanarkand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:07

Maxow

Hidden Sound System

anno1604 _/-\o_
MOH:AA _/-\o_
Battlefield1942 _/-\o_
en meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
Carmageddon was geen klassiek maar inderdaad wel goeie ingame muziek :)

Kent iemand Arcanum? hele prachtige viool muziek, lekker droevig, het gaf ook meteen de sfeer aan in het spel, ik vond het prachtig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
Mohaa had idd hele goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Het is niet echt klassiek, maar ik blijf de muziek van Warcraft (1,2 en 3) altijd erg mooi vinden.

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
en de hele FF serie ook trouwens, lol wat vergeet ik weer veel games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
Ja ik moet toegeven dat Blizzard goeie muziek in zijn games had gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 08:01

El_Quedro

Pininfarina

Ik heb het altijd heel belangerijk gevonden muziek in een spel, het brengt een hoop sfeer met zich mee. Bedenk maar is een Super Mario Land op een GameBoy zonder dat favo mario tunetje :) kan niet zonder hoor :)

En GTA 3, die radio mixes, heel gaaf gedaan allemaal.. net real-life in de auto.
Battlefield 1942, daar vind ik de menu muziek errug goed gelukt, hulde!

En tja, NFS 6... die mag er ook wezen, ikzelf vind het muziek een beetje geript van The Fast And Ferious, maar goed, dat mag ook bij een snelle race game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
Ja lol idd, vooral van die oude 8 of 16 bit melodietjes bleven vaak in mijn hoofd zweven, vooral mario en sonic ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Jeremy Soule is door critici al de nieuwe John Williams van de game-industrie genoemd. :) En niet alleen om de perfecte kwaliteit van z'n stukken zelf, maar ook om de manier waarop -ie die zo fantastisch goed laat samensmelten met het type spel waar -ie voor componeert.

Muziek kan een spel maken of breken, het voegt ontzettend veel sfeer toe. Helaas wordt dat aspect in de regel drastisch onderschat danwel op bezuinigd (hoeveel titels kom je tegenwoordig nog tegen met compleet orchestrale soundtracks?)...

* DroogKloot heeft alle tracks van Warcraft II, Homeworld, HOMM II, en uiteraard Total Annihilation / Morrowind / Neverwinter Nights / Baldur's Gate / Icewind Dale in mp3 formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Laatst online: 23:07

Maxow

Hidden Sound System

oja, ik was nog een spel vergeten :)

hitman2 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
Jaaaaaaaaaaa ik heb ook alle tracks van NWM, TA, BG1 ,BG2 een paar, en IWD 1 en 2

nu jij ze toch hebt, ken je die track van NWM, die heet Battle Forrest Boss, dat is toch 1 van mijn favo's

Trouwens de muziek van Warlords Battle cry 2 heb ik ook, vet mooi

ps: weet iemand waar je alle tracks van Baldur's gate 2 kan downen, kazaa staat namelijk lang niet alles, ik kon er maar een paar rippen met ACM. to wave converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Outcast was het ook super mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
De muziek van digger was vet (op de xt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Deus EX !!

die zweverige achtergrond muziek JAHAAAA !!!

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Laatst online: 24-10 10:21

spacy

+++

mij is tot nu toe alleen Anno1602 opgevallen, hoe dat met de muziek omging, :P
bij de meeste games zet ik helaas (kom ik nu achter) de muziek uit

maar sommige games uit de 286 tijd vondt ik anders ook niet verkeerd qua pc speaker deuntje wat ze er soms uit wisten te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
trouwens wie kent er shattered steel? luister ik nu op dit moment, echt goeie sfeer muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

OFP!

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:55
spacy_ schreef op 23 oktober 2002 @ 16:24:

maar sommige games uit de 286 tijd vondt ik anders ook niet verkeerd qua pc speaker deuntje wat ze er soms uit wisten te halen
Idd, zoals the secret of monkey island :) wat een geweldige muziek zat er in dat spel.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
Final Fantasy vind ik de muziek altijd zeer goed van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 20:31
Ik vond de muziek bij unreal (gewoon unreal jah) erg mooi en zeker een niet geringe bijdrage leveren aan de fantastische sfeer van dit spel...

_/-\o_ unreal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Luister eens naar bijv Zelda: LTTP op de Snes. Echt waar FANTASTISCHE muziek. _/-\o_ _/-\o_

Ik kan het hele wijsje nu nog opdreunen gewoon fantastisch.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Praktisch alle RPG's hebben geweldige muziek, er wordt ook heel veel aandacht aan besteedt. Nobuo Uematsu (Final Fantasy) heeft dan ook de status van een rockstar in Japan...niet slecht voor een ouwe halfkale gek met snor en megabril die graag klassiek piano of viool speelt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman
Ja idd, de meeste rpg's hebben uitstekende muziek, maar ook aktie games zoals de mechwarrior serie heeft zeer goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

spacy_ schreef op 23 oktober 2002 @ 16:24:

moet jij Deus Ex es spelen, in de buiten missies, bijvoorbeeld battery park... PRACHTIG !!!

zo'n toekomst achtige muziek die de sfeer van het spel perfect onderstreept
ook is op zeer goede manier de muziek gemengd zodra je iemand neerschiet of word opgemerkt door de camera's

_/-\o_

ik zit echt te wachten op deel 2. en daar ga ik me de Ati 9700 voor kopen :P

[ Voor 0% gewijzigd door Arjan op 23-10-2002 18:21 . Reden: K*T worship smiley ]

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slownera
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 23:17
Favorieten:
Xenogears/Chrono Cross (Yasunori Mitsuda), FF series(Uematsu). Dracula X voor PSX en PC-Engine en MGS en MGS2. Zo heb ik nog wel meer games, maar dan wordt de lijst zo lang. Heb al zo'n 10 (mp3)cd's vol aan jap. game music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max Payne heeft treurige muziek die wel mooi is en mee draagt aan het verhaal, ook de actie muziek bij bepaalde scenes als er vijanden aankwamen was wel vet })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

'k Vind dat Grim Fandango nog altijd de beste muziek heeft beetje jazzy combined met mexico style :) het allerbeste van de muziek is dat het gebruik maakte als een van de eerste spellen van de iMuse techniek... Wat inhoud dat wanneer je muziek hoort en je voert een bepaalde handeling uit.. waardoor vervolgens de muziek naadloos overloopt in een stuk wat precies bij je handeling past.

Bijvoorbeeld wanneer manny in rubacava is bij de haven waar je relaxed jazzy muziekje hoort, wanneer je dan naar de maan kijkt leest manny een soort van gedicht voor de achtergrondmuziek past zich hier dan naadloos op aan.

Van games met klasieke muziek vind 'k Outcast het beste helaas is die muziek wel de hele tijd zon'beetje hetzelfde

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat te denken van Dungeon Siege, dat stukje als je net begint met spelen, prachtig,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klassiek met wa onzin erfoorheen kan zeer creepy zijn
speel maar eens zo'n spel en ze de muziek aan...
geen reet meer aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn zoveel games die mooie klassieke muziek in zich hebben. Maar een zal ik altijd blijven herinneren: Medal of Honor: Frontline. En dan in het bijzonder the mane theme. Ah man, om kippevel van te krijgen. Als je hem uitspeelt krijg je als optie dat je dat nummer kan afspelen met videobeelden erbij, dus het hele orkest wordt dan gefilmd terwijl ze dat nummer spelen. Nu weet ik dat er een soundtrack van te koop is, maar weet iem mischien waar ik dat nummer kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedTop
  • Laatst online: 28-01-2024
Castlevania 4, level drie... "de grot".

Ik denk dat mensen met een SNES precies weten wat ik bedoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muziek van Quake2 ROELDE! die cd kon je ook gewoon in je cdspeler doen, heb em nu geript op mn pc staan! Sonic Mayhem heette die band geloof ik. Was zeer vette harde rock :) lekker opzwepend als je quake2 speelt :).

Ik vind dat er de laatste tijd steeds minder aandacht aan de muziek wordt besteedt tijdens het maken van een spel, toch jammer, want het bepaalt wel de sfeer voor een groot deel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-10 15:35
outcast (door russisch of moskou staatsorkest gloof ik)

in 1 woord: masterlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedTop schreef op 10 November 2002 @ 13:47:

Ik weet zo niet of het level 3 is, maar daar hebben we een keer een arrangement van gemaakt....zie www.ampcast.com/arranger

Nummertje heet "castle of vampires" enjoy :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er me hier 1 ding opvalt; dan is het wel dat het bijna alleen de echt goede games zijn die ook echt goede muziek leveren. Slechte spellen komen bijna altijd af met prut muziek. Toeval of heeft het te maken met budgettering?

Persoonlijk vond ik Outcast (Moscow Symphony Orchestra volgens mij) geweldige muziek hebben maar laten we eerlijk zijn; Outcast was gewoon een schitterend spel. Uniek op veel fronten, vooral het design.

Toen ik de muziek in TA Kingdoms voor het eerst hoorde was ik er ook echt helemaal weg van maar het gaat snel vervelen wegens te beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-10 17:08
C&C Red Alert...... tering gave muziek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Niemand die Rainbow six opnoemt :?
dat vond ik echt mooi altijd, vooral R6 zelf
Outcast en grim fandango ook erg goed jah...
Unreal en natuurlijk: Myst! :D

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedTop
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 15:24:
[...]

Ik weet zo niet of het level 3 is, maar daar hebben we een keer een arrangement van gemaakt....zie www.ampcast.com/arranger

Nummertje heet "castle of vampires" enjoy :D
WOW! thx! _/-\o_

Het was trouwens niet degene die ik bedoelde... Dit was level 1. Toch cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De muziek van Wing Commander IV: The price of freedom, mag er anders ook best zijn. Verder staat me nog de muziek van Blood bij; was zo'n losse cd die je ook gewoon kon draaien. Ook die van X: Tension is schitterend.
Van de hedendaagse games is die van Morrowind goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in dune2000 zitten paar hele leuke liedjes, jij kan ze overigens ook gewoon downloaden bij westwood homepage, verder final fantasy etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Heb van Baldur's gate en Torment alles op mp3. Schitterend en geeft ook goeie sfeer mee.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:59
IK vond de muziek in MORROWIND erg goed bij het spel passen .

en het was ook niet hinderlijk in het spel ..

OKe het blijf weken in je hooofd hangen dat deuntje :(

maar voor derest is het goed gemaakt .

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:42
Het valt me op dat nog niemand DooM of DooM2 heeft opgenoemd.
Als je met DooM begint, het eerste level. Je wordt meteen fucking agressief als je die gitaren hoort snoeien uit je SB16 :)

tarata tarat tarata taraa diedelediedeleid rataboem rataboem!!! WRAAAAAH!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01:28
gabberjoost schreef op 23 oktober 2002 @ 17:13:
Ik vond de muziek bij unreal (gewoon unreal jah) erg mooi en zeker een niet geringe bijdrage leveren aan de fantastische sfeer van dit spel...

_/-\o_ unreal _/-\o_
Inderdaad, Unreal was erg mooi. Ik onthou eigenlijk nooit muziek van spellen, behalve als ik die heel vaak heb gehoord (Tony Hawk 2 bijvoorbeeld), maar ik was echt verbaasd hoe mooi die muziek van Unreal was toen ik buiten kwam in dat grote open landschap. Het zag er allemaal leuk uit, maar ik kreeg helemaal de kriebels van de muziek, zo mooi vond ik het.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De muziek in NFS: Hot Pursuit 2 is ook echt vet goed :9~ . Stukken beter als in de voor afgaande delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt nogal op een andere topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/643227

Anyway....
Over het algemeen is sommige muziek best aardig tot goed in een sommige gamez.
Als het maar in de sfeer van de game blijft. Zoals in NBA live 2003, past precies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daFubar schreef op 11 november 2002 @ 16:30:
Het valt me op dat nog niemand DooM of DooM2 heeft opgenoemd.
Als je met DooM begint, het eerste level. Je wordt meteen fucking agressief als je die gitaren hoort snoeien uit je SB16 :)

tarata tarat tarata taraa diedelediedeleid rataboem rataboem!!! WRAAAAAH!!!
Omdat het geen klassieke muziek is?

net zoals zoveel dingen die andere mensen hier noemen :( dit topic is niet "wat is de beste gamemuziek" daar loopt al een draadje over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
ow. sorry mr. rudi.
dan wil ik graag mijn joker inleveren.

mijn entry: MoH:AA en HomeWorld
Tevens is "Tristam" van Diablo erg relaxed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarfyboy
  • Laatst online: 15-10 20:43
Serious Sam is ook heel goed gedaan. Als je bv 50 vijanden op je afkomen veranderd de rustige muziek naar hele snelle en drukke muziek. Draagt bij aan de "sfeer" van t spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de muziek van Age of Mythology erg mooi. Past erg goed bij de sfeer van het spel. Vooral het muziekje van het menu is erg mooi :9~ . De muziek van Fifa is vaak ook goed. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fubaruba
die muziek bij het menu van commandos 2, daar kan ik echt superlang naar luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Final Fantasy 4, 6 en 7 zitten vol met prachtige muziek. 4 Is mijn favoriet, omdat sommige momenten mij tranen in mijn ogen bezorgde.

Verder vind ik de intro muziek van Secret of Mana ook prachtig.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Laatst online: 14-06 16:12
Ik vind de muziek in flightsim 2002 ook zeer goed :9 Nothing beat the sound of two airbus IAE V2500 engines :9

tampert, kriminalpolizei

• dust | zone
  • Laatst online: 24-10-2024

dust | zone

don't ask...

Total Annihilation _/-\o_

Vooral omdat deze soundtrack zich aan de aktie in het spel aanpast.....gooi een nuke en de muziek wordt automatisch heftiger.

Asus A7V266 | AMD Dondervogel 1400 | >200 GB aan schijfjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedTop
RedTop schreef op 10 November 2002 @ 13:47:

Deze bedoelde ik dus:

The Caves. Tis een midi, dus niet letten op de kwaliteit :)
Pagina: 1