Toon posts:

[ISDN] "RING" Response van modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een US Robotics Courier I-Modem. Als ik daar een analoge telefoon aan koppel, en ik bel dat modem, dan gaat de telefoon wel over, maar ik ontvang in een Hyperterminal sessie niet het normale "RING" wat je zou verwachten van een modem. Ik heb de meeste instellingen al geprobleer (ATX7 en ATS0=0) maar ik krijg echt niks.

Iemand hier een ideetje? _/-\o_

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 18:18

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Volgens mij krijg je pas een ring op het moment dat je het ISDN nummer belt dat ingesteld staat naar het modem. Je kan bij die Courier-I nummers geven aan de POTS en aan het modem zelf.

Waarom zou het modem een RING moeten geven als hij uberhaupt niets met het telefoontje kan en mag doen omdat het afgehandeld moet worden door het apparaat aan een van de POTS

[ Voor 0% gewijzigd door Stormtrooper op 23-10-2002 15:38 . Reden: aanvulling ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reply :)
die nummers heb ik ingesteld, Directory Number P1 en P2. Ik zou graag een ring van dat ding willen zien omdat ik het nummer automatisch wil herkennen in een computerprogramma.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Krijg je wel gewoon antwoord op je initstring of op een AT-commando?

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 18:18

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Mmmm, moet ik eens diep graven in mijn geheugen (ik had zo'n modem enkele jaren geleden).

Op zich zou het moeten kunnen mdat het modem intern natuurlijk doorgeeft aan de POTS.....

Probleem alleen is dat ik mijn handboek ook niet meer heb en dat het waarschijnlijk ook wel afhangt van welke firmware je gebruikt....

Maar ik zal eens kijken of ik wat kan vinden.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.

Verwijderd

Topicstarter
Bigs schreef op 23 oktober 2002 @ 15:44:
Krijg je wel gewoon antwoord op je initstring of op een AT-commando?
Ja ik kan gewoon allemaal AT commands roepen en dat werkt verder goed
Pagina: 1