Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Gewoon op je koelblok smeren. Het maakt niet uit als er wat koelpasta buiten je heatspreader komt, het gaat erom dat het contact tussen koelblok en core (heatspreader in dit geval) zo goed mogelijk is.
Ik smeer het altijd gewoon op de core. Al super vaak gedaan zopnder enige problemen. Meestal met een oud bankpasje ofzo dat ik op maat knip
Ik heb altijd te horen gekregen dat je het juist op de core moet doen.
Probeer met een AMD Proc maar eens op de cooler zo te mikken dat het mooi op de core land
Probeer met een AMD Proc maar eens op de cooler zo te mikken dat het mooi op de core land
Wèh zedde gij??
Smeer gewoon op de core van de proc, er mag zeker weten niet teveel erbuiten op vallen, mocht ie kontakt gaan maken met andere bruggen is het gedaan met je proc, dus gewoon op de core smeren en dan koelblok erop.
Verwijderd
Je smeert EERST een klein beetje op het koelblok, dat wrijf je in het blok en verwijder je daarna weer met een zachte doek. Op die manier zijn de microscopisch kleine geultjes van het koelblok opgevuld.
DAARNA smeer je een klein beetje over de core (of heatspreader) zodat er een flinterdun laagje ontstaat.
Vervolgens pleur je het koelblok op de core, probeer daarbij zo weinig mogelijk te schuiven of draaien. Dus goed mikken van tevoren, erop plaatsen en vastzetten.
DAARNA smeer je een klein beetje over de core (of heatspreader) zodat er een flinterdun laagje ontstaat.
Vervolgens pleur je het koelblok op de core, probeer daarbij zo weinig mogelijk te schuiven of draaien. Dus goed mikken van tevoren, erop plaatsen en vastzetten.
oke volg dit:
Knijp een rijstkorreltje uit de tube op je reeds schoongemaakte core.Verspreid dit met een bankpas oid gelijkmatig over de core. Vervolgens plaats je de cpu in de socket en zet je je HSF er RECHT op..
Si-MPEL !
Knijp een rijstkorreltje uit de tube op je reeds schoongemaakte core.Verspreid dit met een bankpas oid gelijkmatig over de core. Vervolgens plaats je de cpu in de socket en zet je je HSF er RECHT op..
Si-MPEL !
Verwijderd
Wacht ff..begrijp ik dit nou goed? Je proc ligt dus 3 maanden niks te doen omdat je niet weet hoe je as3 moet aanbrengen? omg.. Nooit ff gesearched ofzo?NitroX_infinity schreef op 23 oktober 2002 @ 15:26:
Help please, m'n "nieuwe" processor ligt alweer bijna 3 maanden op een plank.
Edit: Er is ook nog google btw en de as site. Daar staat het gewoon..je hebt het gelezen..en je snapt het niet? nofi, maar het is toch echt vrij simpel lijkt me...
Dan moet je toch ff opnieuw lezenNitroX_infinity schreef op 23 oktober 2002 @ 15:26:
Ik heb net m'n AS3 ontvangen en ben toen meteen begonnen met het lezen van de instructies op http://www.arcticsilver.com.
Daar staat dat je de koelpasta niet op de processor moet smeren maar op het koelblok.
Aangezien ik bang ben dat er dan waarschijnlijk koelprut buiten de heatspreader van de proc komt wil ik graag van mensen met ervaring horen hoe zij arctic silver hebben toegepast (kan 't wel op de heatspreader van de proc -> P4 2,26Ghz).
(search leverde niets bevredigends op)
Help please, m'n "nieuwe" processor ligt alweer bijna 3 maanden op een plank.
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Nee, m'n proc ligt er al 3 maanden 'k had nog geen AS3 besteld, beetje luiVerwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 23:36:
[...]
Wacht ff..begrijp ik dit nou goed? Je proc ligt dus 3 maanden niks te doen omdat je niet weet hoe je as3 moet aanbrengen? omg.. Nooit ff gesearched ofzo?
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
als je et op de core pleurt denkt men vaak ach kan wel wat meer maar je hoeft echt maar een heel kleinbeetje er op tepleuren... dit is vaak beter dan een hele klodder... soms kan je net wat teweinig hebben gedaan en dan koelt ie niet goed (zoals ik eerst had...) ik deed er een klein beetje bij en dat hielp wel erg veel... je moet gewoon ff zien wat voor jou zelf het beste en makkelijkste is..
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Maar als je een Intel P4 CPU koopt dan is ie toch meestal altijd in box? Dan heb je en een goede koeler, en een alu folie die zorgt voor contact met de core, dan kan je je CPU gewoon gebruiken... AS kan je dan later toepassen.
PS Is dit die-hard overclocken?
PS Is dit die-hard overclocken?
Canon Digital Ixus V3
Gewoon even zoeken.. is genoeg over te vinden
[search=koelpasta aanbrengen]
Dan krijg je bijv. dit soort topics: Arctic Silver aanbrengen
[search=koelpasta aanbrengen]
Dan krijg je bijv. dit soort topics: Arctic Silver aanbrengen
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()