gentoo installatie: pcmcia

Pagina: 1
Acties:

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:57
ok volgens de gentoo installatie guide:

4.Loading PCMCIA Kernel Modules

If you have a PCMCIA network card, you will need to do some additional trickery.

Warning: To avoid problems with cardmgr, you must run it before you enter the chroot portion of the install.

Code listing 4.1: Loading PCMCIA Modules

# insmod pcmcia_core
# insmod i82365
# insmod ds
# cardmgr -f

As cardmgr detects which hardware is present, your speaker should emit a few reassuring beeps, and your PCMCIA network card should hum to life. You can of course insert the PCMCIA card after loading cardmgr too, if that's preferable. (Technically, you need not run cardmgr if you know exactly which module your PCMCIA card requires. But if you don't, loading all PCMCIA modules and see which sticks won't work, as all PCMCIA modules load obligingly and hang around for a PCMCIA card to drop by. cardmgr will also unload the module(s) for any card when you remove it).

als ik iedere keer het commando insmod nog iets geef dan zegt ie can't find module wat doe ik fout?

Verwijderd

ik denk dat er modprobe had moeten staan ipv insmod :)

• savale
nope werkt ook niet :( can;t find module with that name :(

hier trouwens de volledige instal help http://gentoo.org/doc/build.html

edit: ok ik heb zo t idee dat die modules helemaal niet op me cdtje staan :S btje vage installatiehandleiding dan...

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:16

MrScratch

I am rubber, you are glue

Die install-guide klopt inderdaad niet. De pcmcia spullen staan er helemaal niet op, bij zowel de live-cd-basic als die met Unreal Tournament erop. Ik heb zelf een draadloze pcmcia kaart, dus dat ging helemaal niet werken.

Ik heb nu eerst een werkende linux geinstalleerd (redhat 8) en daarna de install-guide vanaf het chroot gedeelte opgepakt. Dan gebruikt hij gewoon de internetverbinding die ik in redhat 8 in 2 minuten aan de praat had.

Look behind you! A three headed monkey!

• savale
zucht :) iemand betere ideeen?

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:28
savale schreef op 23 oktober 2002 @ 18:05:
volgende keer eerst even het forum van gentoo.org bekijken ;)

Het is dus bekend dat pcmcia niet meer in de livecd zit, dat vind ik ook jammer :(

• Ivion
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04 22:24

Ivion

Mame Chishiki

Er is een oplossing voor dit probleem, welke is om met de 1.2 cd te booten, alles te modproben/insmodden en dan de stage#-1.4 tarball binnen te halen via wget. Er was daar ook thread over op forums.gentoo.org, lemme seek... :D

edit:
Gevonden! :D installing 1.4-rc1 & pcmcia_core
Kijk in dit topic en zoek dan de reply van rojaro, daarin wordt beschreven hoe je dit probleem kunt omzeilen. :Y)

This post was created by millions of tiny cows jumping around on my keyboard.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
savale schreef op 23 oktober 2002 @ 18:05:
De handleiding klopt wel, maar behoort bij versie 1.2 (de laatste officiele versie).
Hoogstwaarschijnlijk zijn de iso's van 1.3 en 1.4rc1 niet compleet (daarom zijn ze dan ook beta's).
Download even een stage 1 1.2 iso, en probeer het daarmee (is maar 10 MB).
Als dat werkt voor het opzetten van je netwerk, ga je vandaar gewoon verder met een stage-wat-je-leuk-vindt-tarball van een recentere versie.

[edit]: mmmm toch eens wat vaker de refresh-knop benutten :z :Z
Pagina: 1