Voordat ik het probleem in de groep gooi zal ik eerst ff de situatie zo goed mogelijk schetsen:
Het gaat om een echte
bedrijfssituatie;
Novell server 4.10:
- Daarop zijn verschillende printqueue's aangemaakt
- Daaraan zijn de juiste printservers toegewezen
- En daaraan zijn de juiste printers geknoopt
Wind00s 2k SP3:
- Printqueue's geïnstalleerd
- "rechtstreeks naar printer afdrukken" ingesteld
Nou zou je zeggen dat de afdruk van de applicatie meteen naar de queue gaat, toch? Nou
, dat gebeurt dus niet.
Btw wij gebruiken Office 2k, waarin de "afdrukken..." en "opslaan op de achtergrond" functie standaard aan staat. Dit lijkt juist tegen te werken, want het duurt zo lang
en de applicatie blijf onderhand hangen
Volgens mij heb ik alles goed ingesteld. Of zie ik toch iets over mijn grote hoofd?
Moet ik eerst de queue installeren of eerst de printserver of eerst de printer?
Kan het zijn dat de printservers zijn op geblazen bij het inschieten van nieuwe firmware? Het gaat namelijk om de Intel NetportExpress 10. Ik las ergens dat dat ook een mogelijkheid was? Iemand dit ook wel eens gehad?
Ik wordt echt niet goed!!!
Het gaat om een echte
Novell server 4.10:
- Daarop zijn verschillende printqueue's aangemaakt
- Daaraan zijn de juiste printservers toegewezen
- En daaraan zijn de juiste printers geknoopt
Wind00s 2k SP3:
- Printqueue's geïnstalleerd
- "rechtstreeks naar printer afdrukken" ingesteld
Nou zou je zeggen dat de afdruk van de applicatie meteen naar de queue gaat, toch? Nou
Btw wij gebruiken Office 2k, waarin de "afdrukken..." en "opslaan op de achtergrond" functie standaard aan staat. Dit lijkt juist tegen te werken, want het duurt zo lang
Volgens mij heb ik alles goed ingesteld. Of zie ik toch iets over mijn grote hoofd?
Moet ik eerst de queue installeren of eerst de printserver of eerst de printer?
Kan het zijn dat de printservers zijn op geblazen bij het inschieten van nieuwe firmware? Het gaat namelijk om de Intel NetportExpress 10. Ik las ergens dat dat ook een mogelijkheid was? Iemand dit ook wel eens gehad?
Ik wordt echt niet goed!!!