Toon posts:

Intel Printserver en Novell

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik het probleem in de groep gooi zal ik eerst ff de situatie zo goed mogelijk schetsen:

Het gaat om een echte B) bedrijfssituatie;

Novell server 4.10:

- Daarop zijn verschillende printqueue's aangemaakt
- Daaraan zijn de juiste printservers toegewezen
- En daaraan zijn de juiste printers geknoopt

Wind00s 2k SP3:

- Printqueue's geïnstalleerd
- "rechtstreeks naar printer afdrukken" ingesteld

Nou zou je zeggen dat de afdruk van de applicatie meteen naar de queue gaat, toch? Nou :? , dat gebeurt dus niet.

Btw wij gebruiken Office 2k, waarin de "afdrukken..." en "opslaan op de achtergrond" functie standaard aan staat. Dit lijkt juist tegen te werken, want het duurt zo lang :Z en de applicatie blijf onderhand hangen :'(

Volgens mij heb ik alles goed ingesteld. Of zie ik toch iets over mijn grote hoofd?
Moet ik eerst de queue installeren of eerst de printserver of eerst de printer?

Kan het zijn dat de printservers zijn op geblazen bij het inschieten van nieuwe firmware? Het gaat namelijk om de Intel NetportExpress 10. Ik las ergens dat dat ook een mogelijkheid was? Iemand dit ook wel eens gehad?

Ik wordt echt niet goed!!! 8)7

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En het probleem is :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
sorry. _/-\o_ ...het probleem is dat ik soms kan printen. Als 'ie het doet dan duurt het ontzettend lang (door het afdrukken op de achtergrond), maar meestal doet 'ie het niet.

Verwijderd

Wat bedoel je met rechtreeks-afdrukken? Via lpr? Of een queue zonder timeout?

• baggah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 22:47
Die intel dingen kunnen als het goed is ook tcp/ip aan. Dus als je echt snel wil printen print dan direct vanuit windows naar je intel printserver i.p.v. eerst naar de queue van Novell...
Intell printservers en Novell hadden waar ik werkte altijd ruzie...:)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

> NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Boss

+1 Overgewaardeerd

Novell server 4.10 ... ... ... printqueue's
Netware 4.1 kan toch al met NDPS omgaan? Werkt een stuk makkelijker in ieder geval!
Misschien iets om te proberen. Is alleen een kwestie van al je printers opnieuw aanmaken als NDPS printer. (helemaal mooi als je een beetje nieuwe printers hebt, bij voorkeur HP, die ondersteunen NDPS en dan werkt 't erg lekker :) )

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

yep... direct naat het ip-nummer printen via lpr is een oplossing denk ik....
Pagina: 1