Toon posts:

Hoe ./programma als launcher toevoegen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bijvoorbeeld Phoenix geinstalleerd, mooie snelle lichtgewicht browser.

Maar hoe krijg ik deze in Gnome 2.0 aan de praat via een laucher?

/locatie/phoenix/phoenix of /locatie/phoenix/./phoenix als command werkt niet.

ik begrijp het even niet meer.....

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Als je in een terminal 'whereis phoenix' in tikt, dan krijg je precies te zien waar-ie staat.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
ik weet de exacte locatie, in een terminal opstarten is geen probleem, ik wil echter via het gnome-panel Phoenix kunnen starten.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Dan moet /path/phoenix toch gewoon werken? Ik gok dat het iets van /usr/local/mozilla/phoenix is?
Zie je foutmeldingen in je terminal als je de exacte locatie gebruikt?

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Ik gebruik als opstartcommando in de launcher: ~/phoenix/phoenix

Werkt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het vanavond even proberen.

het gaat erom dat ik programma's toe wil kunnen toevoegen die je in een terminal start met ./prog-naam.

(bijvoorbeeld, eclipse)

ik heb nog niet geprobeerd om phoenix-bin als command te gebruiken bedenk ik me opeens; maar het gaat dus om programma's die je start met ./

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
hmm ... ik kan me vergissen, maar volgens mij heb je iets heels basics niet begrepen:

./ betekent dat die in dezelfde directory naar je executable moet kijken waar die nu staat. Nu weet ik niet van welke directory je gnome-panel uitgaat maar dikke kans dat het niet diegene is waar ook je phoenix executable in staat.

Probeer het gewoon met een complete pad naar je executable, of symlink je executable ergens in een directory die in je PATH staat, dan zou het moeten werken.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Pagina: 1