Probleem met Access 2000

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64011

Topicstarter
Hallo

ik ben bezig met een database, met behoorlijk wat formuliertjes, nu os het volgende het geval : telkens als ik in ontwerpweergave bezig ben en naar Visual Basic (Programmacode) gedeelte wil krijg ik de melding Microsoft Visual Basic Onvoldoende geheugen.
Nu heb ik dit al een aantal keren gehad, opnieuw opstarten van access helpt niet en opnieuw opstarten van pc ook niet echt, na een aantal keren krijg ik weer dezelfde melding.

Iemand een ide hoe dit kan en hoe dit opgelost kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13843

OS? Hoeveel geheugen heb je? Hoe groot is de database? SP's erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik maak gebruik van Windows 98 SE, heb 128MB RAM. database is +-20MB

Voorheen deed mijn db wel normaal, maar de laatste dagen krijg ik steeds deze melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59762

Heb je je database wel eens gecompact / repaired kan zijn dat je database corrupt is geraakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dit had ik al een keer geprobeerd maar dat werkte ook niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59762

En als je eens een nieuwe database aanmaakt en daar al je tabellen, formulieren etc in importeerd van je probleem database. Krijg je dan nog steeds een fout melding ?
En heb je het al eens geprobeerd op een andere computer met een ander OS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had ook geprobeerd om te kopieren van de 'defecte' db naar een nieuwe maar toen kreeg ik weer de melding.
Nu lukte het wel een paar keer om te kopieren, maar als nu de melding komt moet je +- 30 keer op ok klikken en dan kopieert ie weer.
Het waren nogal veel formulieren dus koste nog al veel tijd om te kopieren, maar lijkt nu wel weer te werken(I hope so)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nu zit ik dus weer met hetzelfde probleem ik weet echt niet waar het in zit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjosPin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 13:09

SjosPin

Zomergast

Het probleem is waarschijnlijk dat een van je formulieren of rapporten corrupt is. Dit probleem heb ik zeer recent ook gehad en heb de volgende oplossing gevonden. Ik heb de database gedecompiled voor instructies zie:
http://www.granite.ab.ca/access/decompile.htm

Vervolgens een lege database aangemaakt en daar alle onderdelen in geïmporteerd (bestand -> Externe gegevens ophalen). Weer een keer decompilen en tenslotte comprimeren.

Ik verveel me nooit!!

Pagina: 1