Toon posts:

[processor upgrade] heatsink not connected

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sins ik mijn processor ge-upgrade heb, krijg bij het opstarten de melding dat mijn heatsink niet is aangesloten en moet ik op F1 drukken om verder te gaan met booten.

Is dit op een of andere manier te verhelpen of uit te zetten zodat ik die melding niet meer krijg bij het opstarten?

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-08 13:00
Soms kan je dit soort meldingen laten onderdrukken dmv een optie in je bios

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Je hebt neem ik aan wel aangesloten he?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij is tie niet aangesloten nee
maar volgens mij kon dat ook niet......

Verwijderd

hoe kan je in hemelsnaam een heatsink aansluiten ? Zon ding hoef je alleen maar op ej core te drukken en bij mijn weten zijn er geen heatsink sensors. Lijkt me een raar foutje

Verwijderd

Topicstarter
kan niet zo snel iets vinden in de bios

Verwijderd

Topicstarter
waar kan dit dan wel aan liggen dan?

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 14:58:
volgens mij is tie niet aangesloten nee
maar volgens mij kon dat ook niet......
Bedoel dus de koeler zeg maar, het kan goed zijn dat ie omdat de koeler niet draait of omdat ie geen toerental krijgt een fout op de heatsink zit. Of, wat ook nog kan, in geval een P4 ofzo. Dat ie niet goed op de cpu zit en deze dus een soort error geeft :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij kan het dat niet zijn. en de cooler draait ook goed, eigenlijk doet hij het gewoon goed alleen die melding bij het opstarten....

Het is een Performa III Pentium III 700MHz.

de preciese error:
916- thermal sensor from prcessor Heat Sink is not connected.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 15:09:
Volgens mij kan het dat niet zijn. en de cooler draait ook goed, eigenlijk doet hij het gewoon goed alleen die melding bij het opstarten....

Het is een Performa III Pentium III 700MHz.

de preciese error:
916- thermal sensor from prcessor Heat Sink is not connected.
Misschien is de thermal sensor van de CPU om zeep :?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Die foutmelding is wat zinvoller ja :). Op je oude heatsink zou dus een temperatuursensor moeten zitten die je op het mainboard moet aansluiten, kijk even of je 'm kunt overzetten.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• NeverSeen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07-2024

NeverSeen

Press any key to continue.....

nee man die zitten niet op heatsink

Verwijderd

Topicstarter
op de oude processor zat een klein zwart kabeltje op het moederbord bevestigd.
Bij de nieuwe zit er niet zo'n kabeltje op en ook niet de mogelijkheid hiertoe.

dus kan ik hem niet overzetten.

Verwijderd

Topicstarter
ik hoopte eigenlijk dat het gewoon een optie in de bios is.... of kan dat niet??

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

heb je de connector van je fan wel op de juiste plaats op je mobo aangesloten? De meeste mobo's hebben nl ook nog wat aansluitingen voor casefans (die zijn exact hetzelfde). Check even je bios naar het toerental van je cpu-cooler...

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 15:28:
ik hoopte eigenlijk dat het gewoon een optie in de bios is.... of kan dat niet??
kan wel, geloof bij de standard settings (waar je je HDD configt enzow).
staat een optie: "Halt on:" met de keuzes "on all errors", "on keyboard only" en nog wel een paar waaronder een die aangeeft dat de PC niet zal "Halt"-en

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Doe je toch ff de 2 pootjes waar dat zwarte draadje op zat verbinden met een jumpertje?
Dan is het net of er een heatsink op aangesloten zit.
Pagina: 1