Een huisgenoot van mij wil in zijn compaq presario geheugen bijprikken, nou is hij gaan zoeken wat voor geheugen er in moet. er is speciaal compaq geheugen (van dane-elec) en precies hetzelfde geheugen (ook van dane-elec) maar dan niet speciaal voor compaq. de prijs voor dat 'niet-compaq' geheugen is wel de helft van het wel compaq geheugen, maar past dat 'niet-compaq' geheugne ook in een compaq of loop je dan tegen problemen aan?
Als t hetzelfde type is, en van hetzelfde merk zou het moeten kunnen
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Compaq is niet altijd zo makkelijk uit te breiden... Nu ik het huis uit ben moeten m'n ouders het doen met een P1-233MMX waarvan 1 van de modules is overleden. Lijkt heel sterk op een standaard 72-pins SIMMetje, maarre forget it! Net dat ene nokje wat een millimetertje verder zit dan bij de standaard 72pins. Pleurisding zijt vervloekt! Nu ben ik dus nog aan t wachten op een telefoontje van RAF of en wanneer 't binnen is...
Sindsdien draait die Compaq ook als dikke stront, mn oude DX4-100 draaide nog sneller Win98...
Sindsdien draait die Compaq ook als dikke stront, mn oude DX4-100 draaide nog sneller Win98...
if you're gonna be dumb you gotta be though
Idd, Compaq gebruikt de Presario naam al x-jaar, zonder tenminste de modelnr (en als je vriendelijk bent ook het mobotype) kunnen we helemaal niets zinnigs zeggen- lees maar ff de FAQ door, staan wel meer nuttige tips in mbt informatie in topicsIce schreef op 23 oktober 2002 @ 22:04:
Welk model is het?
Oslik blyat! Oslik!
Dat nokje wat net een milimeter verder zit geeft aan dat het een ander type geheugen is... kan buffered zijn, of registered, of parity, of ECC, of een ander voltage.......prisselada schreef op 23 oktober 2002 @ 22:10:
Net dat ene nokje wat een millimetertje verder zit dan bij de standaard 72pins.
Ik heb een presario waarin standaard een dimm van 64 mb zat. Heb die weggeflikkert en er een dimm van 128 mb en een dimm van 256 mb ingegooid (van verschillende merken en snelheden zelfs dacht ik). Mijn presario werkt prima zonder kuren. Dus 't zou wel moeten lukken. Mocht je 't willen weten, ik heb een presario 7481.
Zover gaat mijn kennis nou ook weer niet, maar ik kan er waarschijnlijk gewoon vanuit gaan dat het veeeeeeeeel duurder is dan "normaal" geheugenCroga schreef op 23 oktober 2002 @ 22:20:
[...]
Dat nokje wat net een milimeter verder zit geeft aan dat het een ander type geheugen is... kan buffered zijn, of registered, of parity, of ECC, of een ander voltage.......
if you're gonna be dumb you gotta be though
Pagina: 1