[mail] geen uitgaande mailserver op werk

Pagina: 1
Acties:

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:08
Op mijn werk gebruiken we een Outlook via Citrix. De mailserver zit dus op een afgesloten netwerk en kan ik niet bij. Ik gebruik op mijn laptop gewoon outlook met een aantal pop3 accounts. Aangezien we gewoon internet aansluiting hebben kan ik prima mail ontvangen. Echter omdat wij geen smtp server beschikbaar hebben kan ik niks verzenden naar buiten toe.

Hier had ik een programma op gevonden Advanded direct remailer Dit is een lokale server en leverd direct aan het doeldomein de mail af.
Dus een mailtje aan pietjepuk@hotmail.com gebruikt hij mail.hotmail.com en aan jantje@smit.nl gebruikt ie mail.smit.nl simpel gezegd. Bijna elke server zal dat accepteren aangezien hij de geadresseerde is en dus niet als relay wordt aangemerkt. Echter dit programma is 40 dollar en dat vind ik ook wel weer veel voor die ene dag dat ik werk t/m eind december waarschijnlijk.

Is er een andere manier zonder dat ik enorme servers moet gaan configureren?
Wil best een klein servertje draaien op m'n laptop (dus lokaal) maar geen complete exchange o.i.d.

Uiteraard kan ik niet de server gebruiken van mijn provider, want die merkt alles gewoon aan als relaying.

[ Voor 0% gewijzigd door PROnline op 23-10-2002 14:17 . Reden: Advance direct remailer link aangepast ]

Verwijderd

Kan je niet gewoon webmail gebruiken? Dan werkt het toch wel?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zet zelf een smtp server op met bv Argosoft mailserver, freeware zelfs *D

🌞🍃

• PROnline
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 14:27:
Kan je niet gewoon webmail gebruiken? Dan werkt het toch wel?
Heb bijvoorbeeld voor mijn schoolaccount geen webmail beschikbaar. Dan kan je wel vie trigger o.i.d. gaan werken, maar dat wil ik eigenlijk niet, want ik heb gewoon m'n eigen outlook bij me.

Ben nu nog maar eens aan het kloten met die Argosoft mailer. Was 'm al een keer tegengekomen en had 'm ook geprobeerd, maar toen kreeg ik het niet zo snel voor elkaar, want toen had ik open relay niet aangezet. Echter met smtp authenticatie en een smtp poort van boven de 20.000 zal niemand 'm ooit vinden laat staan kunnen gebruiken.

Vind 't niet echt practisch in elkaar zitten, maar ik heb 'm nu wel zover gekregen denk ik. Was alleen bang dat ik mezelf een interne relay server maakte binnen het werk. <POP> poort en <FINGER> maar op 0 gezet, want die gebruik ik toch niet.

Heeft iemand enig idee hoe ik bounced messages kan omzetten naar een mailtje naar de oorspronkelijke verzender als de geadresseerde niet klopt?

Nu krijg ik alleen in m'n log een melding dat het mailadres fout is en vervolgens wordt het bericht richting /dev/null geflikkerd zonder duidelijke alarmering.

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Meld je anders aan bij gmx.net en gebruik hun smtp server.....

neem het gratis account, krijg je ook een pop box, maar die hoef je natuulijk niet te gebruiken en naar mijn weten hoef je niet bij hun in te bellen, maar kun je altijd van die smtp server gebruik maken, doordat je je authenticeerd mbv username&pass :)

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• PROnline
oke, dat zou helemaal top zijn. Heb me net aangemeld, maar kan nog niks versturen. Krijg wel de melding dat de dienst alleen voor geregisteerde gebruikers is. Wacht dus nog ff af. Misschien wat delay in de synchronisatie van de user-database.

Helaas is het een gesloten relay. D.w.z. ik kan altijd en over mailen met de smtp-server van gmx.net mits ik dat e-mailadres gebruik. Dus ook geen oplossing voor m'n huidige mailadressen 'die ik op m'n werk wil gebruiken.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:07

FreakNL

Well do ya punk?

Postcast smtp server is ook wel handig

• PROnline
Na allerlei tooltjes geprobeerd te hebben, was advanced direct remailer toch het handigste, want deze geeft bij gebruik van een verkeerd mailadres nog gewoon een bounce mailtje dat het mailadres niet in gebruik is.
Met de bovengenoemde programma's werk alles prima behalve dat bij een tikfoutje in het e-mail adres je mailtje in een zwart gat valt zonder dat er ooit iets over gemeld wordt aan de e-mail client.

Maar bij toeval wil het dat één van de servers die wij beheren voor een klant van ons, wel ene smtp server heeft staan en een open relay heeft voor het lokale netwerk (dus niet van buitenaf).
Pagina: 1