installatie xp problemen

Pagina: 1
Acties:

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 17:34
Ik heb een splinternieuw zelf gebouwd systeem van Memo in elkaar gezet. Alles is goed aangesloten en werkt.
Echter bij de installatie van Windows 2000 of XP loopt de pc constant vast, dan wel in het "DOS" based gedeelte, soms in het grafische deel. De foutmelding is bijna altijd dezelfde. Een BSOD met de melding IRQL not less or equal en soms bad config info. In ieder geval kan ik op geen enkele manier nu XP of dergelijk installeren. Iemand een idee om me verder te helpen?

Config:

MSI 845 mobo
P4 2,40 Ghz
256 MB PC 266
Aopen CDRW
LG DVD lezer
SB live!
Realtek Nic
Asus Geforce 4 64 MB video
Sont floppydisk
WD 40 GB 7200 RPM HDD

Bvd ;)

• wvkreg
sorry voor de typos :)

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Hardeschijf? Floppie?

Verwijderd

Videokaart?

• wvkreg
WD HD 40 GB 7200 RPM
Sony Floppydisk.
Het was een quick opsomming..

• wvkreg
Video:

ASUS Geforce 4

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? In de GoT-search is een heleboel te vinden over dit probleem, dus daar ben je sowieso nog wel even zoet mee :P.
Bij hibrnaten: irq not less or equal melding*
IRQL not less or equal???
Veel lees-plezier dus :Y).

Verwijderd

Ik ken sommige mobo/gf4 combinaties die niet windows (2k)(xp) willen installen, de mijne b.v. Abit-kt7araid + gf4ti4200. Heb dezelfde symtomen als jij!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je hebt de tips in de vele topics die hierover geweest zijn al geprobeerd neem ik aan?

Dus zaken als idd de CD naar de HDD kopieren, geheugen testen, BIOS update, BIOS settings controleren / op standaard/veilig zetten, drivers etc hoef ik vast niet meer te noemen :P

Of het aan je videokaart ligt is te testen door een andere te proberen.

edit:

Gebruik de volgende keer ajb de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) als je iets wilt toevoegen - zoals ik nu doe ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• wvkreg
Heb nu alles uit de kast gehaald behalve de GF4. Ik kom nu met de installatie iets verder, maar zodra de pc opnieuw gaat starten, dus voor het grafisch deel van de installatie krijg ik de volgende error: page fault in non paged area. Met als file erbij fastfat.sys..... En toen?

• wvkreg
Hmmz en nu doet ie niks meer. Hij gaat niet meer aan nadat ik de GF4 heb vervangen door een TNT2 Ultra....hellup?

• wvkreg
Belachelijk. Heb de Diamond Viper770 TNT2 Ultra uit mijn systeem erin gezet en dan gaat het hele systeem niet meer aan ofwel hellup pls....

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

wvkreg schreef op 23 oktober 2002 @ 19:43:
Belachelijk. Heb de Diamond Viper770 TNT2 Ultra uit mijn systeem erin gezet en dan gaat het hele systeem niet meer aan ofwel hellup pls....
F_J_K schreef op 23 oktober 2002 @ 14:16:
edit:

Gebruik de volgende keer ajb de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) als je iets wilt toevoegen - zoals ik nu doe ;)
;)

En verder is het nu niet echt meer een Windows gerelateerd probleem, maar eerder een hardware-probleem. Daarvoor zou je eerst dit kunnen doorlezen: Voor alle "M'n PC doet het niet" en "Ervaringen" topics! :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wvkreg: ken je deze al: Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif? Nee? Dat is de Edit-knop, kan je je post mee wijzigen, reuze handig ;)

--> OH

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• wvkreg
Oh :) Thx jammer dat je niet kan wissen alleen.

Verwijderd

Of een nader OS te installeren. Dan weet je tenminste of het aan de software of aan de
hardware ligt.
Verder kan je proberen memtest86 (ff zoeken :) te draaien (zoeken op geheugenfouten)
Pagina: 1