Vorig jaar heb ik via mijn werk een fujitsu Scenic eL met mobo Intel D1183 gekocht. (ok, ik geef het toe! Dat was een foute keuze) Ondertussen heb ik enkele veranderingen aan de pc aangebracht. De cooler (enkel vinnen, geen fan) van de cpu zit gewoon met coolpasta op de cpu "geplakt". De cooler zit niet op de normale manier via haakjes vast op het socket. Hij zit wel degelijk geplakt. Heeft er iemand een idee hoe ik dit best uit elkaar krijg om een betere cooler met fan te installeren. De coolvinnen lijken me nogal vast te zitten op de cpu.
Verwijderd
Vroeger met die 486s enzo deed ik het gewoon met een schroevedraaier.
Trouwens, hier een linkje dat je misschien nodig zal hebben: [rml][ BC3] thermal paste verwijderen?[/rml]
Trouwens, hier een linkje dat je misschien nodig zal hebben: [rml][ BC3] thermal paste verwijderen?[/rml]
cpu samen met koelblok. in een plastic zak.
luchtdicht verpakken.
in de vriezer
paar uur in laten zitten. (12 uur???) dan tik er tegen aan. en de koeling moet los gaan.
heb het nooit zelf geprobeert, maar deze tip lees ik hier altijd op got.
luchtdicht verpakken.
in de vriezer
paar uur in laten zitten. (12 uur???) dan tik er tegen aan. en de koeling moet los gaan.
Ik ga eerst iets proberen wat mensen al wel hebben geprobeerd vrees ikdamster schreef op 23 oktober 2002 @ 14:23:
cpu samen met koelblok. in een plastic zak.
luchtdicht verpakken.
in de vriezer
Ik ben niet direct van plan men processor op te geven
En hoe in godsnaam kan je dat spul luchtdicht verpakken??
nouja, lucht dicht. als er maar geen water bijkan.Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 14:40:
[...]
Ik ga eerst iets proberen wat mensen al wel hebben geprobeerd vrees ik
Ik ben niet direct van plan men processor op te geven
En hoe in godsnaam kan je dat spul luchtdicht verpakken??
In een stevig plastic zakje doen, tuitje maken, en zuigen maar! 
Dan zo goed mogelijk dichtbinden met zo'n plastic ijzerdraadje, en misschien nog een zakje er omheen ter bescherming van vocht.
Dan zo goed mogelijk dichtbinden met zo'n plastic ijzerdraadje, en misschien nog een zakje er omheen ter bescherming van vocht.
Tandzijde misschien
Verwijderd
gewoon de proc met koeler uit de socket halen endan op de zijkant van de koeler duwen en de proc vast houden dan glijdt ie er zo vanaf.
Verwijderd
ik zou het niet met een schroevendraaier proberen los te wrikken, maar het suptiel met een bankpas of iets dergelijks proberen.
gewoon het gebeuren in een boterhamzakje doen of 2, lucht eruit zuigen, dicht doen en in de vriezer ermee, gebeurd niet zo snel dat je processor ervan stuk gaat, mits je het geduldig en zorgvuldig en voorzichtig doet.
gewoon het gebeuren in een boterhamzakje doen of 2, lucht eruit zuigen, dicht doen en in de vriezer ermee, gebeurd niet zo snel dat je processor ervan stuk gaat, mits je het geduldig en zorgvuldig en voorzichtig doet.
Is het niet makkelijker om op die "vinnen" een 8cm fan te bevestigen? dan heb je koeling genoeg (zo deed ik dat altijd met slot1 compaqjes, die waren standaard ook passief gekoeld)
NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)
Verwijderd
Ik zelf merk vaak dat de cpu goed vast geplakt is aan het koelblok. Het beste is dan om de koelpasta goed warm te laten worden door gewoon de pc een tijdje aan te laten. Uit zetten en vaak laat de koelpasta nu wel los.
Idd zat gewoon vast geplakt, maar toen hadden ze nog geen core... ok de tegenwoordige pentium heeft ook geen core... al hoewel.... is heel de cpu misschien een core??Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 14:09:
Vroeger met die 486s enzo deed ik het gewoon met een schroevedraaier.
Pagina: 1