Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Stats op Laptop via LTP of COM?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

'k heb nog een Compaq 4/25CX laptopje. Hij bevat:
- 486SX 25Mhz
- 4MB RAM
- VGA kaartje
- kleuren TFT
- 200MB HDD.
- 1x LPT, 1x COM 1x PS/2
- 1.44MB 3.5" FDD

Op batterij vlak doet ie het niet meer. M'n Li-Ion batterij laadt niet meer op (defect aan de laptop :( ) Er is ook geen modem/lan of PCMCIA sleuf.

Momenteel draait MS-DOS v6.22 erop met Windows 3.11.
Als Windows-shell gebruik ik niet progman.exe, maar Calmira II v3.3, zodat ie de look & feel heeft van Windows 95 (ben bezig aan XP theme).

Bestaat er een manier op allerlei stats zoals uptime, CPU-load, temperatuur en dergelijke uit te lezen en dat op de laptop te tonen?

Ik gebruik op m'n desktop Coolmon hiervoor, maar het was leuker op dat op het laptopje te zien. Het aantal FPS tijdens games zou ook niet slecht zijn ^^

Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg? Ik heb nog wat null-modem kabels liggen van vroeger.

Alvast bedankt ^^

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-11 20:27

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die thread al bekeken. Ik ben niet zo'n electronicus, dus 'k ga m'n laptop niet héél uit elkaar halen :p Anders had ik al lang zulke dingen gedaan.

't is me gewoon te doen om stats. Als ik een NIC had voor die laptop was het heel geen probleem, maar gezien ik het met COM/LPT moet doen zou ik willen weten wat software daarvoor gebruikt kan worden (LAN via null-modem?)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 14:17:
Ik heb die thread al bekeken. Ik ben niet zo'n electronicus, dus 'k ga m'n laptop niet héél uit elkaar halen :p Anders had ik al lang zulke dingen gedaan.

't is me gewoon te doen om stats. Als ik een NIC had voor die laptop was het heel geen probleem, maar gezien ik het met COM/LPT moet doen zou ik willen weten wat software daarvoor gebruikt kan worden (LAN via null-modem?)
Ze maken gebruik van een null modem kaben en 2 verschillende programma's

Programma op je windows pc:
Dit haalt alle informatie op die je wil laten zien, zoals winamp info, mbm, systeem stats, etc.
Dit zal ook de informatie verzenden.

Programma gemaakt met qbasic:
Dit luistert naar alle binnekomende commando's, en drukt ze af op het scherm.

Ik ben zelf ook met zoiets bezig, gewoon commando's verstuuren naar die pc/laptop, zoals dit:

code:
1
2
3
4
MakeWindow(1,1,10,20,4,"Windowtje")
PrintText(3,3,7,"De CPU is momumenteel")
PrintCPUTemp(3,25,7,"40")
PrintText(1,27,7,"graden")

dit zou dus de programma op de windows pc kunnen verstuuren. het qbasic programma moet hierop dus reageren, door alle binnekomende opdrachten uit te voeren(natuurlijk heb je die van te voren ingeporgrameerd).

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2002 15:07 . Reden: vergeten de temp er bij te zetten ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... TCP/IP Via Null Modem kabel tussen WinXP Win311 gaat niet. Windows 3.11 wil enkel Netbeui en Windows XP enkel TCP/IP.

Dat wordt een lastige. Windows 95 terug erop, low mem replacement shell zoeken en bollen maar :) En dan nog software zoeken. Iemand enig voorstel?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een DCC verbinding tussen m'n Windows XP bak en de 486 (win95). XP is de host/server en de laptop de guest.
De verbinding verloopt over een seriële null modem kabel tegen 19.2 Kbps (LOL)
De laptop krijgt een IP toegewezen (192.168.0.101 - 104) en de server is 192.168.0.100 (DCC), 192.168.0.1 (LAN), 217.136.x.x (Internet) en 169.254.x.x (ADSL Modem, LAN2).

Ik heb onder XP een folder geshared. Wanneer de laptop zijn verbinding krijgt, zoekt ie naar shares. Na enkele seconden zegt ie dat hij er geen kan vinden.
Hij vraagt dan naar de naam van de host. In mijn geval is dat pikachu. De laptop heet cyndaquil. Als ik de naam intyp, komt er niks uit de bus. "Could not find host".

Pingen van 95 > XP en van XP > 95 gaat niet.

Bij XP is er te zien dat beide toch zijn verbonden.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand me verderhelpen?

19.2Kbps moet toch te doen zijn. Vroeger gingen de modems ook niet sneller.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2002 22:36 . Reden: Regeltje bijgezet ]

Pagina: 1