Toon posts:

75 hz op 60 hz monitor?

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een oude Highscreen MS 1731 monitor en die heb ik nu ingesteld op 75 hz. Het werkt allemaal perfect, maar ik weet niet zeker of dit de bedoeling is op zo'n oud beeldscherm. Kan dit kwaad voor de monitor of voor mijn ogen?

Verwijderd

hoger dan zijn hoogste stand kan niet, dus erhm als de maximale stand 60Hz is kun je geen 75Hz draaien, dus zal je monitor wel maximaal 75Hz aankunnen (cmiiw)

• daaf258
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 15:27

daaf258

For Aiur

Toch knap dat 75hz krijgt op een 60 hz monitor, maar 75 hz kan geen kwaad voor je ogen.

- specs - audioscrobbler -

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 23:27
Als hij 75 aankan, zal hij 75 doen, anders krijg je ofwel geen beeld (en dat merk je zelf wel :) ), ofwel doet hij gewoon zijn maximum.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 13:45:
hoger dan zijn hoogste stand kan niet, dus erhm als de maximale stand 60Hz is kun je geen 75Hz draaien, dus zal je monitor wel maximaal 75Hz aankunnen (cmiiw)
dit is dus onzin

mijn screen kan ik met behulp van software gewoon op 140 hz zetten en hij kan maar max 120 hz aan
scherm geef in het menu ook aan dat ie op 140 hz draait
en als ik ga gamen gaat ie wel op ze gat dus valt ie ineens uit.

je scherm is er niet voor gemaakt om 75 hz te draaien stel je wilt het toch blijven draaien blijf je scherm goed in de gaten houden ivbm inbranden van je scherm

Verwijderd

oude 17inch schermen kunnen meestal wel hogere frequenties aan hoor, zolang je geen geflipt beeld krijgt, of dat het scherm standby gaat, is het nog goed.
75 hz is nog niet geweldig goed voor je ogen, maar tis iig wel beter dan 60 hz.
nah echt slecht is het niet, maar tis wel storend.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 13:49:
[...]

dit is dus onzin

mijn screen kan ik met behulp van software gewoon op 140 hz zetten en hij kan maar max 120 hz aan
scherm geef in het menu ook aan dat ie op 140 hz draait
en als ik ga gamen gaat ie wel op ze gat dus valt ie ineens uit.

je scherm is er niet voor gemaakt om 75 hz te draaien stel je wilt het toch blijven draaien blijf je scherm goed in de gaten houden ivbm inbranden van je scherm
dat klopt niet helemaal.

Als je een te hoge freq in je oude monitor pompt kan je monitor stuk gaan. een beeld scherm die max 60 hz aan kan, zal echt niet werken op 140 hz. Als je dat probeert is je monitor waarschijnlijk gelijk stuk of er moet een beveiliging in zitten.. dan heb je geluk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 13:49:
oude 17inch schermen kunnen meestal wel hogere frequenties aan hoor, zolang je geen geflipt beeld krijgt, of dat het scherm standby gaat, is het nog goed.
75 hz is nog niet geweldig goed voor je ogen, maar tis iig wel beter dan 60 hz.
nah echt slecht is het niet, maar tis wel storend.
Hij flipte wel, maar da kon ik gewoon rechtrekken door op de knopjes te drukken bij m'n scherm

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 13:51:
[...]

dat klopt niet helemaal.

Als je een te hoge freq in je oude monitor pompt kan je monitor stuk gaan. een beeld scherm die max 60 hz aan kan, zal echt niet werken op 140 hz. Als je dat probeert is je monitor waarschijnlijk gelijk stuk of er moet een beveiliging in zitten.. dan heb je geluk.
ja maar toch is het hier zo ik kwam er deze week achter en dacht wow dit is niet goed want was met nieuwe vid kaart drivers bezig dus moest die 60 hz fix er weer over heen halen >> Reforce

heb een philips btw 107t
Pagina: 1