[php] signature op GoT veranderen mbv php, lukt niet?

Pagina: 1
Acties:

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Ik probeer nu een script te schrijven dat mijn signature op GoT kan veranderen (wees niet bang, ik verwacht maar enkele wijzigingen per dag als tie eenmaal kan draaien, dus 't gaat de load van GoT echt niet onderuithalen ;) )

hier een stukje van mn script:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?
//$d wordt de variabele met alle POST data
$d['action'] = "edit_user";
$d['http_referrer'] = "http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/31";
//$d[] verder opgebouwd aan de hand van de <form> in de profile-link op GoT

$ch = curl_init(); 
curl_setopt($ch, CURLOPT_URL,"http://gathering.tweakers.net/forum/"); 
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER,1); 
curl_setopt($ch, CURLOPT_TIMEOUT, 5);
curl_setopt($ch, CURLOPT_COOKIEFILE, "d:/gotkoekje.txt"); //heb ingelogd op
                     //    GoT, en kopie van cookie opgeslagen op mn server
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, 1); 
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, $d);
$result=curl_exec ($ch); 

if ($result == FALSE){
    echo "mislukt<P>".curl_error($ch);
    curl_close ($ch);
}else{
    echo $result;
    curl_close ($ch);
}

?>

en wat is nou 't probleem: curl wérkt opzich wel goed, ik krijg geen "mislukt"-melding, dus dat is mooi... Maar ik krijg als resultaat gewoon de frontpage van GoT, waarbij niet ingelogd is, en mijn profile is niet geedit...

wat zie ik over het hoofd? Hoe kan ik wél doorgeven dat ik ingelogd ben?

[ Voor 0% gewijzigd door jwbagger op 23-10-2002 13:42 . Reden: wat minder layoutvernachelend gemaakt ]

Verwijderd

Misschien een stomme opmerking, maar in react wordt waarschijnlijk gebruik gemaakt van de $_POST variabelen en niet registered_globals. En $_POST variabelen kan je niet doorsturen naar verschillende hosts.

Just a thought...

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
daarom doe ik dus ook:

curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, 1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, $d);

dan zou hij toch alles in de $_POST moeten krijgen bij React?

Verwijderd

als ik me niet vergis werkt got met sessions, en is de session dus verlopen die jij dan gebruikt?

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
ik gebruikte al een cookie van een niet-verlopen sessie, maar ook met de cookie van déze sessie waarop ik nu ingelogd ben, lukt 't niet... hij geeft nog steeds de frontpage zonder ingelogd te zijn, en de sig is niet gewijzigd...

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Gewoon allles handmatig afhandelen mbv sockets ofzo?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
Delphi schreef op 23 oktober 2002 @ 17:37:
Gewoon allles handmatig afhandelen mbv sockets ofzo?
hoe wil je dat doen dan?

edit:

hee jouw sig, is die niet variabel? hoe heb jij dat geflikt?

Verwijderd

jwbagger schreef op 23 oktober 2002 @ 18:12:
Hij verandert gewoon elk uur z'n sig handmatig ;)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 03:21

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Er is een ongeschreven regel dat random sigs/profiles niet verboden zijn, maar je moet je update scripts wel voor je houden (dit om te voorkomen dat iedereen het gaat gebruiken, en dus zorgen voor behoorlijke impact op de load van de servers)

Zolang het over de cookies en het inloggen over het algemeen gaat is deze topic natuurlijk toegestaan, maar hou daar dus even rekening mee :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Topicstarter
mmmh, maar 't script wat ik wil gaan gebruiken, gaat de GoT-servers echt niet belasten hoor :) De bedoeling is namelijk het volgende:

ik heb nu een signature waarin een top-3 komt te staan. Als iemand mijn (random) icon downloadt, gaat dat script kijken of de top-3 is gewijzigd ten opzichte van de vorige keer dat hij heeft geupload. Als dat zo is, gaat hij die nieuwe top-3 uploaden, en zal de volgende keer dat iemand mijn profile ziet, de nieuwe top-3 zichtbaar zijn.

Dus het is niet dat bij iedere view mijn profile wordt geedit... en die top3 zal ook niet extreeem vaak veranderen, dus het zal misschien op een paar keer per dag aan 't begin uitkomen, en later waarschijnlijk nog minder...

een nauwelijks belastend concept, dacht ik zo...

maargoed, over cookies-en-inloggen dan een vraag: Wát bevat de cookie die tweakers aan mn pc geeft? Als ik in het textbestand kijk is het slechts 1 regel, maar copypaste ik hem in dreamweaver, dan wordt het een aantal (stuk of 10) korte regeltjes, met voornamelijk getallen/letters erin, en 2 keer gathering.tweakers.net.... maar wat is diat nou allemaal? alléén maar een sessionID?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

jwbagger schreef op 23 oktober 2002 @ 18:12:
[...]

hoe wil je dat doen dan?

edit:

Zoals je kan zien aan mijn ondertitel is hij idd dynamisch. Zolang mijn PC online is zal hij hem updaten.
Ik heb gewoon gekeken wat een browser stuurt en welke cookies deze krijgt. Had hier een spy tooltje voor gemaakt. Als jou programma/script dezelfde HTTP data stuurt (maar het form dus anders invullen) moet het goed gaan.

Ik heb er een Win32 service van gemaakt (in Delphi natuurlijk). Werkt perfect zoals je ziet.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Pagina: 1