systeem hangt -> harddisk niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De laatste paar dagen heb ik het probleem dat soms mijn PC plotseling hangt (maakt niet uit wat ik aan het doen ben!), als ik dan opnieuw opstart wordt mijn harddisk niet herkend. Als ik de PC dan helemaal uit doe, en dan weer aan, wordt de harddisk weer wel herkend.

Ik erger me nogal aan dit probleem (wil je weten hoe erg, check dan de post met bijna dezelfde titel als deze :) ), weet iemand waar dit aan kan liggen?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ik zou zeggen check je IDE-kabel eens, als daar geen beschadigingen op te zien zijn zou ik pas verder kijken naar de harddisk en eventueel misschien ook de voeding.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Het zou kunnen dat er iets met de RESET van de IDE bus verkeerd gaat, dit is op te lossen
door de RESET van de IDE uit te schakelen. Dit kan helaas alleen op de grove manier namelijk pin 1 van de IDE kabel tussen de devices / controller te verbreken.

Groeten,

Reink

Murphy was an optimist

• Wouter
  • Niet online
heb een gloednieuwe ide kabel eraan zitten
hij deed het verdomme net weer

ik wou iets opslaan, hoor de harde schijf een vreemd geluid maken, systeem hangt,
CTRL+ALT+DEL werkt nog wel, maar je kan niks afsluiten

ik heb het idee dat de harddisk gewoon totaal uitvalt op zo'n moment!!

er is na zo'n crash totaal geen schijfactiveit meer!
na reboot wordt ie niet meer herkend tot ik echt de stroom van de pc haal en daarna weer aan!!

• Wouter
  • Niet online
voeding lijkt me sterk

ik heb er niks nieuws bij gedaan,
en een vollere harddisk trekt toch niet meer stroom lijkt me...

• Wouter
  • Niet online
weet dan helemaal niemand iets?

Verwijderd

Je hebt nou wel nieuwe kabels, maar ook bij nieuwe kabels kan corosie voorkomen.. Dus haal al je stekkers/kabels los en sluit ze weer opnieuw aan..

(dit was namelijk bij mij wel het geval)
hopelijk helpt dit anders moet ik toch echt ff goed nadenken... :P

Suc6 :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 20:02 schreef Wouter17 het volgende:
heb een gloednieuwe ide kabel eraan zitten
hij deed het verdomme net weer

ik wou iets opslaan, hoor de harde schijf een vreemd geluid maken, systeem hangt,
CTRL+ALT+DEL werkt nog wel, maar je kan niks afsluiten

ik heb het idee dat de harddisk gewoon totaal uitvalt op zo'n moment!!

er is na zo'n crash totaal geen schijfactiveit meer!
na reboot wordt ie niet meer herkend tot ik echt de stroom van de pc haal en daarna weer aan!![/quote]

• Wouter
  • Niet online
nieuwe info:

hij maakte net een tik-tik, tik-tik geluid
in paren van 2 tikken, alsof ie aan en uit ging of zo

hij maakt soms en geluid dat snel van hoog naar laag gaat (downspin?)

hij maakte net bij het opstarten een schrapend geluid, bleef zelfs in de bios hangen!

het probleem doet zich steeds vaker voor!

kabel eruit en er weer in hielp niet

stroomtekort kan niet, heb nu alleen harddisk eraan hangen, 235 Watt

wat denken jullie

wat is er is godsnaam aan de hand!

• joho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04-2025

joho

Klinkt bekend (maar niet goed)!
Heb een keer een harddisk gehad die telkens probeerde op te starten. Einde verhaal.

• Slein
  • Laatst online: 31-03 15:35

Slein

NERD

BACKUP AL JE BELANGRIJKE DATA!!! SNEL!!
Ik heb behoorlijke shit gehad omdat ik mijn spullen niet meteen gebackupt had en mijn flop vaag begon te doen. Kabels aangedrukt, paar dagen nergens last van, vervolgens schijf VOLLEDIG naar de knoppen. BACKUP NU HET NOG KAN!!!

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Verwijderd

Hoe oud is de HD, probleem heb ik ook een keer gehad, 3 jaar oude schijf WD. Backup gelijk je gegevens, probleem komt steeds sneller en vaker terug, bad clusters, probeer scandisk en zie wat daar uit komt.
Bij een tweede keer waren het de voedingstekers (mannetje en vrouwtje) pasten niet goed in elkaar (ruimte=speling)KIJK dit ook even na. Succes.

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Ik heb precies hetzelfde gehad met een hdd.
Win2k-server hing! of werd vreselijk traag, zo erg zelfs dat ik um moest resetten. Na de reset kreeg ik een error dat DIE hdd miste. Als ik de stroom eraf haalde dan deed hij het (voorlopig) wel weer. Toen ik de kabels nakeek viel me op dat de schijf ook behoorlijk warm (lees: HEET) was.
Dit reset-en-niet-meer-vinden effect werd in de loop der weken erger en erger...
Enfin :) de schijf was 1,5 jaar oud en er zat nog garantie op.
Op gestuurd en nu heb ik er een nieuwe voor terug.
Ohja, voor ik hem verving heb ik hem na de eerste reset-en-weg-issie niet meer voor belangrijke dingen gebruikt. Ik heb hem toen als een MP3 disk gebruikt voor mp3tjes die ik toch al op cd had. Maar ja 11,5 Gb alleen voor mp3tjes die je af-en-toe speelt is ook wat overdreven en zelfs toen liep ie steeds vaker "vast".
Kortom, echt goed nieuws heb ik dus niet voor je.

Verwijderd

Vage oplossing misschien,

Systeem op een geaard stopcontact aansluiten, misschien heppie last van statische electrischiteit, gezien het feit dat wanneer je de gehele voeding van de PC loskoppelt je dan wel van het probleem af bent..

Grtz, Jochem

• Wouter
  • Niet online
ik heb net gelukkig nog een backup weten te maken van belangrijke zooi

nu ga ik ermee naar informatique terug

ik eis een nieuwe

Verwijderd

Dat kan je doen ja, maar ik weet niet of ze je inderdaat ook een nieuwe geven..

Misschien als het normaal vraagt en uitlegt wat het probleem is dan wel.. :)

• Wouter
  • Niet online
ik heb nu een nieuwe harddisk

geweldige service bij informatique, ik ben langsgegaan, ze hebben hem getest, hij was idd kapot en ze hebben de inhoud van de d,e en f partitie overgezet op een andere (zelfde type) schijf, die ik vervolgens mee naar huis kreeg

• Wouter
  • Niet online
owh ja, de c partitie was er té erg aan toe
Pagina: 1