Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Zelf externe bay maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is hetmogelijk om zelf een kastje in elkaar te zetten/solderen om je harde schijf als extern te gebruiken?
Dus zeg maar IDE naar USB1/2?
Dingen kun je wel kant en klaar kopen maar die zijn net zo duuuur :(

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11 16:49
Externe drives werken niet met een IDE-connectie voor zover ik weet. Ik denk trouwens dat je véél research-werk zult mogen doen om zoiets te laten werken...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Met weinig onderdelen kan je wel een LPT->IDE convertor bouwen, maar die zijn erg traag en met kast en externe voeding erbij ben je ngo duur uit.

Kijk anders eens op de HCC dagen, misschien dat daar wel iets voor een prikkie te vinden is.

Senile! Senile Oekaki

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM is bedoeld voor hardwarematige problemen met opslagmedia en I/O controllers..

Dat wordt dus een move [OM] > [CME] plus tagje :)

Verwijderd

had beter een [EL] tagje kunnen zijn naar mijn idee, t heeft immers niet veel te maken met het modden van een behuizing of zo.

Verwijderd

Lijkt me erg moeilijk. Ik heb ooit eens een externe (USB) Drive van freecom gehad. Ik had eigenlijk meer aan een externe HD.. Dus hup, cd-rom eruit, en hd erin (Van binnen zit er gewoon een IDE aansluiting op die van een printje afkomt) MAar helaas. Wilde niet werken. De driver ondersteunde geen HD... :(
Pagina: 1