Toon posts:

Een dolgedraaide brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb een 20 speed Acer brander met burnproof. Werkt goed sinds een jaar. Ongeveer 100 discs gebrand. Tot nu...
Hij leest zeer moeilijk data, moet lang zoeken, veel gezoem als een vliegtuig, en bij schrijfpoging geeft ie een error.
Al de laser met alcohol schoongemaakt, geen hulp.
Iemand anders nog suggesties? Clean disk bv? Of kan ie overleden zijn?

(misschien heeft t geen relatie, maar ik had net windows 98SE geherinstalleerd toen t misliep)

alvast bedankt!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Niet alle lasers kunnen goed worden schoongemaakt met alcohol, sommige lasers gaan daar juist kapot van!

Verwijderd

In principe zou het opnieuw installeren van windows niks moeten uit maken. Ik denk eerder dat je brander echt opgebrand is. Sommige lasers kunnen niet goed tegen alcohol, dus altijd voorzichtig zijn met dat.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
(misschien heeft t geen relatie, maar ik had net windows 98SE geherinstalleerd toen t misliep)
Laatste VIA 4-in-1 drivers geinstalleerd? (alleen als je mobo een VIA chip heeft).
Ook laatste ASPI drivers geïnstalleerd?

Verwijderd

Welkom tot de wereld die Acer heeft. Kep ookontzettend veel problemen gehad met Acer. Maar tipje, gewoon mailen en zeggen dat je het nie normaal vind dat ie nu al kapot is blabla.
ik heb een nieuwe gekregen :)
ik had een 8 speed toen, die deed het vanaf het begin nie goed, kreeg toen een 10 speed van hun. en die kapte na een jaar ook al. nu kreeg ik een 20 speed, omdat die andere nie mee gemaakt werd, en dat allemaal voor niks :D
ze hebben wel beter service sinds ze Benq heten

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 14:10:
Welkom tot de wereld die Acer heeft. Kep ookontzettend veel problemen gehad met Acer. Maar tipje, gewoon mailen en zeggen dat je het nie normaal vind dat ie nu al kapot is blabla.
ik heb een nieuwe gekregen :)
ik had een 8 speed toen, die deed het vanaf het begin nie goed, kreeg toen een 10 speed van hun. en die kapte na een jaar ook al. nu kreeg ik een 20 speed, omdat die andere nie mee gemaakt werd, en dat allemaal voor niks :D
ze hebben wel beter service sinds ze Benq heten
Klinkt goed.
Alleen heb ik wel die garantieverzegelingssticker doorbroken toen ik m'n laser schoonmaakte en daarbij heb ik em in Duitsland bij de MM gekocht.
Maakt dat nog uit?
Maw, moest je bonnetjes overleggen of de kapotte exemplaar naar Acer sturen voordat je die nieuwe kreeg?

Verwijderd

Rafe schreef op 23 oktober 2002 @ 13:11:
Niet alle lasers kunnen goed worden schoongemaakt met alcohol, sommige lasers gaan daar juist kapot van!
Voor zo ver ik weet mag je niets gebruiken in de trent van een "cleaning kit" (zo'n schoonmaak cd e.d. :) ) Tsja en alcohol lijkt me dan al helemaal niet goed :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 16:09:
[...]

Klinkt goed.
Alleen heb ik wel die garantieverzegelingssticker doorbroken toen ik m'n laser schoonmaakte en daarbij heb ik em in Duitsland bij de MM gekocht.
Maakt dat nog uit?
Maw, moest je bonnetjes overleggen of de kapotte exemplaar naar Acer sturen voordat je die nieuwe kreeg?
Uhmmm een hele sticker lijkt me wel handig voor garantie ja |:(

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 00:17:
[...]

Uhmmm een hele sticker lijkt me wel handig voor garantie ja |:(
Inderdaad... if warranty seal is broken.. no warranty...

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

wat je met wat stoom al niet berijkt.. :+

Verwijderd

Topicstarter
Tatsu schreef op 24 oktober 2002 @ 00:24:
[...]

Inderdaad... if warranty seal is broken.. no warranty...
Mja, ik was iets te overenthousiast. 8)7

Aan de andere kant: er zaten 4 van die stickers op. Die doorbroken ene heb ik er clean afgehaald zonder een spoor achter te laten. Komt nu de baat t niet schaadt t niet test: kijken of ze t doorhebben. ;)

Verwijderd

haha meen je dat ? in duitsland bij de MM?? ik ook :D
lekkere branders verkopen ze daaro
en je moet gewoonr rechtstreeks Acer aanschrijven, niet via die zaak. werkt toch niet.
en wat betreft die zegel? boeiuh! kep hem zelf ook losgehad en schoongemaakt kijken ze nie eens naar! Succes, dit is het email adres waar je rechtstreeks naar kunt schrijven

service@mainteq-eu.com

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt 2Tone!

Kijk, met dat soort tips kom je nog es ergens. ;)
Ik ga t gelijk proberen!

Verwijderd

Heb je al een andere OS geprobeerd?

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Post effe je ervaringen met die garantieregelingen. Kben wel benieuwd (en met mij vast
velen) of het je ook gaat lukken. Succes in ieder geval!

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Verwijderd

Topicstarter
Hey lui

Ik heb die knakkers ff gemaild op die benq site, bij de service afdeling. Ben eerlijk geweest, dat ik geen bonnetje meer had en in .de gekocht enz. En daarbij ff goed zielig gedaan, kortom, ik kreeg zomaar een garantienummer!

BenQ: topbedrijf! :D

Verwijderd

Topicstarter
Maandag: Kapotte writer opgestuurd naar BenQ.
Zaterdag erop: Nieuwe writer binnen!

Als ik em in een vat zoutzuur had geflikkerd, had ik em ook vervangen gekregen denk ik.

BenQ: I love you. hahaha
Pagina: 1