Toon posts:

[Mac] Beste audio cd kopieerder?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo nu en dan (i.v.m. omstandigheden die er hier niet toe doen) heb ik alleen de mogelijkheid om audio cds te kopieren op een Mac (G4). Ik doe dat met Toast Titanium 5. Alleen ben ik daar helemaal niet tevreden over...

Eén van de grootste bezwaren is dat Toast een puinhoop maakt van de gaps tussen songs. Meestal negeert 'ie de gaps. Maar als 'ie een gap er in zet, klopt 'ie zelden. Waar het 1,29 sec. moet zijn, gooit Toast er zo nu en dan, zonder problemen, 3 seconden tussen. Sowieso zijn alle gaps in hele seconden, met soms een .1 achterde komma (en nooit .4 of .7 of zo). Al met al is de gemaakte kopie totaal niet exact.

Dus... Is er een goed alternatief voor de Mac? Een programma dat EXACTE kopies kan maken van audio cd's? Inclusief de juiste gaps?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 11:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Net heb ik weer een cd geprobeerd te kopieren. Voor twee songs zaten gaps van 3 en 2 seconden. Toast zet er totaal geen gap tussen als ik KOPIE selecteer! Als ik een AUDIO CD wil maken zet 'ie er 1 seconde voor.

Dit is echt waardeloos, vandaar deze schop... Is er nou echt geen goede Mac kopieerder?!?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Ik snap niet hoe het verkeerd kan gaan, m'n kopieen met toast zijn altijd perfect gelukt.
Er zijn trouwens zat alternatieven, sommige zelfs unix-based.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, de kopieën zijn op zich wel goed: ze zijn bruikbaar: ik kan er naar luisteren. Maar het gaat me er om dat de gaps tussen de liedjes (je weet wel: zo nu en dan gaat je cd-speler aftellen voor het begin van een liede: -0,02, -0-01 en hop hij begint): die gaps worden niet goed overgenomen. (Op de PC met Nero is het ook niet perfect, maar wordt de gap toch aardig benaderd (Nero plakt die aftelling aan het eind van het voorgaande liedje). En die gaps zijn hier en daar toch aardig belangrijk (vind ik dan): ziijn vaak toch wel sfeerbepalend (een langere stilte tussen twee songs kan veel betekenen). Ik wil het gewoon zo exact mogelijk...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 13:37 ]

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:23
ik zie het probleem niet, als je een gewone 'cd-copy' doet dan moet dan letterlijk overgenomen worden, zo niet dan ligt het of aan je software of aan je brander. Als het met nero ook niet lukt (ik neem aan dezelfde brander?) dan neem ik aan dat het probleem ligt bij de brander.

Je kan het ook eens proberen met nero en dan zelf een cd samenstellen. Je pleurt wat wave tracks in de lijst. Dan selecteer je ze alle en zet bij properties de gap op 0 (bij de eerste track moet er 2 seconden voor maar dat zal nero zelf aanpassen)
Als het dan nog problemen geeft dan ligt het echt aan de brander....

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:21
Met Easy CD Creater 5.x Platinum lukt dit wel.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Brickman schreef op 25 April 2003 @ 20:37:
Met Easy CD Creater 5.x Platinum lukt dit wel.
Ja maar die is niet voor Mac he ;)

Misschien dat hier iets tussen zit:

http://www.plextor.be/eng....asp?sort_by=Manufacturer

of

http://www.plextor.be/English/technical/mac.html

[ Voor 9% gewijzigd door max op 25-04-2003 21:28 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Pagina: 1