Hej, ik ben een tijdje geleden overgestapt van Gentoo 1.2 naar Redhat 8.0 op mijn werkvakje omdat ik wel weer eens wat nieuws wou. Op een paar kleine puntjes na ben ik redelijk tevreden over redhat (mijn crystal geluidskaart moest ik zelf modproben en cups moest ik voor mijn hp660c zelf instellen met hpijs omdat de autodetectie niet goed zijn werk deed, maar dat was ook zo onder gentoo dus nix nieuws onder de zon) maar nadat ik mijn geluidskaart aan de gang had (en de mixer settings goed gezet had met aumix) wou ik wel eens een MP3tje proberen dus ik start xmms, probeer een MP3 te laden maar er kwam nix in mijn playlist. Vreemd dacht ik dus had ik noatun rpm geinstalleerd en noatun gestart, ik open een file en klik op all supported filetypes (MP3 stond niet in het rijtje??) en jawel, weer het zelfde verhaal.
Toen wou ik van de console een MP3 proberen maar er was geen spoort van mpg123 en mpg321 en op de cdrom stond er ook geen rpm voor? Hoe kan ik nou xmms met MP3 support aan de gang krijgen?
Toen wou ik van de console een MP3 proberen maar er was geen spoort van mpg123 en mpg321 en op de cdrom stond er ook geen rpm voor? Hoe kan ik nou xmms met MP3 support aan de gang krijgen?