[ISDN] Webvox serieel en Windows XP

Pagina: 1
Acties:

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-08 20:52
Bij een oom van me werkt zijn webvox op zijn nieuwe PC niet helemaal lekker (die USB aangesloten is)

Als Windows opgestart is, hoort het lampje "PC" op de Webvox te gaan branden en dat gebeurd dus niet. Als ik dan de USB of power kabel van de Webvox even eruit haal en opnieuw erin doe, gaat het lampje branden en werkt de webvox zonder problemen. Maar als je Windows weer opnieuw opgestart is, is het het lampje weer uit en werkt de webvox niet.

Ik heb de Webvox geinstalleerd met de Webvox Windows 2000 driver van de KPN website die ikzelf zonder problemen gebruik op m'n eigen PC met Windows XP.
Ik heb ook de USB patch geinstalleerd die bij het moederbord zat (Gigabyte GA-7VAXP met Pentium 4 2.4B) maar dat maakte geen verschil. Ook heb ik andere USB-poorten geprobeerd zonder succes.

Toen heb ik geprobeerd om de Webvox serieel te installeren maar volgens mij zijn is de Windows 2000 driver niet geschikt voor serieel gebruik. Ook heb ik als wanhoopsdaad nog de Windows 98-driver van originele Webvox CD geprobeerd zonder succes

Please help..

• Canard
niemand tips?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:50

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Uhm.. ik heb hier ook een WebVox. Ooit geprobeerd om dat ding serieel aan de praat te krijgen onder NT4. WebVox is dan wel te programmeren enzo, maar niet als modem te gebruiken.. vaagheid..

Onder XP heeft ie het hier ook een tijd goed gedaan, maar was het wel zo dat als ik de USB stekker eruit trok, de pc resette...

Nu onder WIN2k server, heb ik soms grote moeite om verbinding te maken... windows geeft dan een melding over de drivers oid, dat ik het modem moet resetten, of de drivers opnieuw moet installen.

Het is in mijn ogen duidelijk een driver probleem (of KPN probleem), de drivers die aangeraden worden voor XP werken onder Windows 2000 ook lang niet altijd lekker.
Het is erg computer afhankelijk, aangezien m'n laptop nog nooit problemen heeft gegeven, als ik em daaraan hang (ook XP)....

Owja.. denk niet dat de driver op internet nieuwer is, het is gewoon dezelfde als op de CD

Niet echt een oplossing, maar just my 2 cents

Verwijderd

serieel is een webvox niet aande praat te krijgen onder nt 2000 en xp mischien met portio95 lukt het wel het probleem zit hem nl in het aansturen van de serieele port.

• avdg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

avdg

AVDG

Probeer eens in het BIOS de USB-instelling aan te passen, in sommige machines wil het in- danwel uitschakelen van ondersteuning voor een USB keyboard of muis wel eens verlichting geven O-)

https://www.avdg.nl

• Canard
Beekforel schreef op 25 oktober 2002 @ 00:29:
Owja.. denk niet dat de driver op internet nieuwer is, het is gewoon dezelfde als op de CD
Op de CD staat geen Windows 2000/XP driver...
Probeer eens in het BIOS de USB-instelling aan te passen, in sommige machines wil het in- danwel uitschakelen van ondersteuning voor een USB keyboard of muis wel eens verlichting geven
Dat had ik ook al geprobeerd :)

• Canard
schopje...

Verwijderd

heb een oplossing..:D
pas geleden heb ik dit ook bij iemand gefixed! Op de site van KPN staan er updates voor de webvox.! Als je die installeerd werkt het onder 2000 zeker onder xp is het me 1x wel gelukt 1 x niet!

Verwijderd

lol @ kpn voor de goeie service.

Ik heb ook een webvox, en ken de problemen met XP. De oude driver op de CDrom werkt niet. Ik heb toen na wat zoeken andere software gedownload. Dit was van de fabrikant van de webvox, AVM berlin.

Tips: download de nieuwe driver voor de webvox van de KPN site. download

Of ga naar de site van AVM berlin. Dit is namelijk de producent van alle ISDN apparatuur bij KPN. download hier je software. Ik denk dat hij het hiermee in XP moet doen, omdat dit een XP CAPI driver is. Als het niet is, email me!

urs. leo

• Canard
Voor de mensen die dit probleem ooit tegen mochten komen, hier is mijn oplossing:

Ik heb een losse PCI USB-kaart in de PC gezet en daar de webvox op aangesloten en nu werkt ie perfect...
Pagina: 1