Netwerk upgrade

Pagina: 1
Acties:

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik heb nu twee pc's verbonden met een crosscable en nu wil ik een derde computer toevoegen. Kan ik dan gewoon een losse netwerkkaart kopen + een hub en dan die andere pc's ook op die hub aansluiten ?

En dan had ik nog een vraagje: Als ik eenmaal die drie pc heb aangesloten en ik wil adsl kan ik dan die huidige hub gebruiken?

Alvast bedankt

Verwijderd

Hai, als je een derde netwerkkaart koopt en een hub, dan zou er geen enkel probleem mogen ontstaan. Het enige vervelende is dat je je cross over kabel niet meer kunt gebruiken. je zult dan 3 nieuwe kabeltjes moeten kopen. Of je je hub kunt gebruiken met adsl? ja hoor, zolang je maar niet zo slim bent om je adsl connectie direct in je hub te steken. ;) serieus: als je adsl neemt, dan zal 1 computer twee netwerkkaarten hebben, waarbij de ene netwerkkaart naar buiten (adsl) gaat, en de ander het interne netwerk opkan. via deze twee kaarten en met behulp van een programma als winroute/sygate/linux gateway, kun je dan alle pc's het internet op krijgen.

Paz.

• Steyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 18:15
ipchains -P forward DENY
ipchains -A forward -s 192.168.0.0/24 -j MASQ

das toch voor de gateway??

Verwijderd

yep. euhmmm nope. volgens mij krijg je nu namelijk nooit een reactie omdat alle replies gelijk worden gedropped..

• Steyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 18:15
hoe dan wel???

Verwijderd

ken de commando structuur van ipchains niet zo heel goed, gebruik liever ipfw, maar bij dat programma gaat het als volgt:

00100 divert 8668 ip from any to any via de0
00100 allow ip from any to any via lo0
00200 deny ip from any to 127.0.0.0/8
65000 allow ip from any to any
65535 deny ip from any to any

klaar.

(nou ja, officiele commando is ipfw add {bovenstaande - nummers}

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Met twee nic's kan dat misschien wel een probleem worden, aangezien ik wel eens gelezen had dat windows millennium niet goed overweg kan met twee nic's
Pagina: 1