Toon posts:

[Php / Asp] PHP code omzetten naar ASP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het nodige zoekwerk ben ik wel heel vaak tegengekomen hoe ASP naar PHP om te zetten, maar andersom niet. Probleem zit'm in het feit dat ik voor m'n nieuwe werkgever de afgelopen weken een leuke PHP applicatie in elkaar geknutseld heb ( niet als programmeur / developer o.i.d. , mijn taken liggen op andere vlakken) en dat ik ze dat heb laten zien. Enthousiast geworden wilden ze het wel gaan testen, maar alles draait hier op Microsoft / Novell , dus geen PHP ondersteuning op de servers. Nu is iemand bezig handmatig alle code om te zetten, maar ik vroeg me af of hier ook andere (geautomatiseerde) oplossingen voor zijn.

Het is niet zo dat de PHP code heel complex is, maar de structuur van de webplicatie wel, en er zitten een paar lekkere berekeningen in.

Iemand die wat licht in de duisternis kan brengen? :)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 22:51

D2k

dat zal vrees ik echt met de hand moeten worden omgezet

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:51
Nee er zijn geen geautomatiseerde oplossingen voor.

Onder IIS kan je wel gewoon PHP installeren en draaien, dus wellicht is het zonde van de tijd om alles naar ASP te converteren.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Hmm...
Gelukkig hoef ik het zelf niet om te zetten, en is het voor hun waarschijnlijk toch al goedkoper omdat er een werkend iets is, ze hoeven het wiel niet vanaf het begin opnieuw uit te vinden.

En wat betreft het installen van php: "Corporate Policy"... need I say more?

Maar goed, zo'n hobby projectje leidt in ieder geval weer tot een stuk extra waardering, en da's ook weer mooi meegenomen! :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Er is een tooltje php2asp meen ik, naar welke taal die de boel om kan zetten weet ik niet, moet je even opzoeken.
Maar ik raad je aan de boel alsnog met de hand na te gaan daarna.

Humm, kon wel es zijn dat er alleen een asp2php is :?

• G-RaX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-04 17:44

G-RaX

Unofficial TopCat

Ik heb ook ooit eens gezocht op een tool die van PHP naar ASP omzet en mijn zoektocht was vruchteloos...dus ik denk dat het inderdaad met de hand moet gebeuren...

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik genoeg weet: not available.. i.i.g. bedankt en ik zal doorgeven dat ze maar even door blijven zweten .. :) >:) })
Pagina: 1