Toon posts:

[Novell] Probleem met installen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even mijn probleem uit de doeken doen. Het is namelijk zo dat ik Novell Netware 6 op mijn server wil installeren.

Eerst een paar vragen voor af:

Maakt Novell gebruik van FAT-16?
Hoe groot kan maximaal een FAT-16 partitie zijn?
Hoeveel gig is aantebevelen als partitie voor Novell?

Voorals nog heb ik novell geprobeert te installen op een FAT-32 partitie. Alles ging goed tot het detecteren van mijn netwerkkaart. Ik heb verschijdende netwerkkaarten geprobeerd zoals:

3Com 905-TX
Realtek 8029(AS) en een
Realtek 8139C

Als Novell zich bij deze optie aandient moet ik handmatig een driver selecteren van een floppy disk aangezien Novell deze drivers zelf niet heeft. Na de driver geselecteerd te hebben komt elke keer de vraag van: Wat is de IRQ en welke Poortrange gebruikt de desbetreffende netwerkkaart.
Nadit ingevuld te hebben kan Novell de netwerkkaart niet detecteren en kan ik dus niet verder installeren.

Het is al wel een wat verouderde pc namelijk een PII. Er zit voldoende geheugen in namelijk 256. De bios is van Phoenix. En in de bios kan ik ook niet uitlezen op welk IRQ de netwerkkaart zit.

Wie weet hoe ik dit probleem met de netwerkkaarten kan oplossen.

En bestaat er ook een stappenplan in het nederlands?? Heb al gezocht maar niet iets gevonden. Van de Search werd ik ook niet echt veel wijzer.

Verwijderd

irq conflict denk ik anders doet nw6 de detectie wel goed.

doe de nw6 cd in de drive reboot de pc.
installatie start van cd.
maak fat16 partitie van 500mb o.i.d. en ga verder met installatie.

toch eerst even ervoor zorgen dat je geen irq conflicten hebt.

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 12:26:Maakt Novell gebruik van FAT-16? Hoe groot kan maximaal een FAT-16 partitie zijn? Hoeveel gig is aantebevelen als partitie voor Novell?
Je hebt een kleine DOS (dus FAT) partitie nodig maar die hoeft maar een mb'tje of 100 te zijn (en da's al veel te veel). Verder maakt NOVELL gebruik van 'eigen' partities alleen heten die volumes. Je wijst een bepaald gedeelte van je schijf toe aan NETWARE, en maakt daar vervolgens volumes op aan. Je hebt i.i.g. een zgn. SYS: volume nodig. Hier slaat NETWARE zijn 'eigen' bestanden op. Vaak maak je dan een apart VOL1: volume waarop jij als user je bestanden kwijt kunt. Hoeft natuurlijk niet, maar het is wat overzichtelijker vind ik . . .

Verwijderd

Topicstarter
Ehmz.. ik heb echt alles geprobeerd.. Netware 6 wil iig niet booten vanaf cd. Partities aangemaakt.. blijf nog steeds vast zitten bij de netwerkkaart..... Wat voor netwerkkaart zou moeten gedetecteerd worden. Ik heb keuze uit 3Com 3905-TX, 3509B (ISA COMBO), Realtek 8139 en een 8029(AS)...maar alles werkt niet blijkt.. ik vind het maar raar.

edit: Mijn pc wil nu helemaal niet meer aan???? bizar.. aan uitknop reageert niet meer.... het is/was een PII 266..

Verwijderd

Je netwerkkaart zit toch niet in een combo-slot (met isa)? Dat mag vaak namelijk niet!