PC na spontane reboots helemaal dood!?

Pagina: 1
Acties:

• syserr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 15:26

syserr

kangoeroe

Topicstarter
eerst maar eens even wat specs voor het eigenlijke prob.
mobo intel se440bx-2, proc p3-500, 2x noname 256MB, 300watt aopen voeding (origineel van HQ08 kast), 20GB WD HD + 6.4 GB Samsung HD, geforce2mx 32mb videokaart, Windows2000

tot zover de specs, dan nu het probleem:

sinds enige tijd geleden had ik last van spontane reboots (geen blauw scherm of andere foutmelding, niks..) in W2k, de pc starte echter altijd weer netjes op alsof er niks gebeurd was, echter de laatste spontane reboot was geen echte reboot, hij start niet meer op...

niks werkt nog, je hoort em tot een zekere hoogte opstarten maar geen beeld....

al van alles geprobeerd: geheugen vervangen, andere voeding, andere videokaart, andere monitor (had net een nieuwe vmp454, en tsja je probeert alles he..) etc... de HD kan et naar mijn weten niet zijn omdat ie dan op z'n minst een beetje moet opstarten voor ie een foutmelding geeft!?

ben ondertussen radeloos, enige waar et volgens mij nog aan zou kunnen liggen is mobo of misschien toch HD!? need help.. please :'(

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

Verwijderd

Het kan overal aan liggen maar mijn ervaring is dan toch wel de voeding.. maar aangezien je die al vervangen hebt... ik denk het mobo.. heb je de laatste tijd er rare dingen mee gedaan ?? ESD geval, laten vallen, krasje ??controleer het mobo eens ;)

Verwijderd

Stappenplan:
1)
de minimum configuratie is een mobo met geheugen en videokaart; verder uiteraard voeding en monitor
2)
als dat werkt, een-voor-een HD, CD-rom, geluidskaart etc toevoegen en iedere keer controleren of het nog werkt

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:43
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 17:08:
Stappenplan:

1)
de minimum configuratie is een mobo met geheugen en videokaart; verder uiteraard voeding en monitor
2)
als dat werkt, een-voor-een HD, CD-rom, geluidskaart etc toevoegen en iedere keer controleren of het nog werkt
0) probeer je bios te ressetten en schroef je bordje ff uit je kast

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-08 08:46

TwoR

Gekleurde stippen

JA en bekijk je proc eens misschien overhit werkt je processor fan nog ??

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
P3 slaat alleen af bij oververhitting maar blijft niet uit

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Kan je van een bootdisc of -CD opstarten? En dan je HD benaderen?

• syserr

syserr

kangoeroe

Topicstarter
was nog vergeten te vertellen dat ik processor ook al es vervangen had, hielp ook niks... laatste tijd niks vreemds met mobo gedaan... zal eens kijken wat er gebeurd als ik van bootdisk opstart, maar vrees het ergste, enueh.. bios resetten!? hoe doe je dat? of verschilt dat per mobo?

verder alle mogelijke combinaties met of zonder HD's en cdwriter/dvd etc al es geprobeerd.. en het blijft hetzelfde.... blijft ook vaag btw dat iets zomaar het zonder aantoonbare reden begeeft....

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

Verwijderd

syserr schreef op 23 oktober 2002 @ 21:44:
enueh.. bios resetten!? hoe doe je dat?
Batterij eruit pakken, paar keer de aan/uit knop indrukken.
(wel als de voeding uit staat) :9
En dan de batterij er weer in

• syserr

syserr

kangoeroe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 22:30:
[...]

Batterij eruit pakken, paar keer de aan/uit knop indrukken.
(wel als de voeding uit staat) :9
En dan de batterij er weer in
ik neem aan batterij eruit pakken als voeding uit staat, dan voeding aan en aan/uit knop, dan voeding weer uit en batterij dr weer in!? want als voeding uit is heeft aan/uit knop drukken weinig zin leek me zo, of zit ik fouT?

• syserr

syserr

kangoeroe

Topicstarter
hier ik weer, kan het per ongeluk ook zijn dat er een nieuw batterijtje op et mobo moet!? of worden die dingen eigenlijk nooit vervangen!?

Pagina: 1