Ik heb een ouwe bak en al m'n COM poorten zitten vol. Ik heb nu een extra COM poort nodig. Kan je van 1 COM poort b.v. 2 com poorten maken en zo ja, hoe? En is er misschien een extern apparaat voor? (misschien van onze vrienden van SafeWay?) Yes... ik heb gesearched.
Verwijderd
Bij de conrad oid. zijn wel insteekkaartjes te krijgen waar je het systeem met extra compoorten uitbreidt
Of gewoon een oud ide isa kaartje daar zaten altijd 2 comportjes op.
je kan ook ff zoeken in het topic 'Wie kan deze oude hardware nog gebruiken'
je kan ook ff zoeken in het topic 'Wie kan deze oude hardware nog gebruiken'
SCSI-kaart installeren en SCSI-Terminal-Server aansluiten (Central Data/Digi International), in een klap 8-64 seriele poorten erbij.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Verwijderd
denk je niet dat dit een BEETJE overkill ismvdejong schreef op 23 oktober 2002 @ 13:17:
SCSI-kaart installeren en SCSI-Terminal-Server aansluiten (Central Data/Digi International), in een klap 8-64 seriele poorten erbij.
Mijn idee: zo'n kaartje met 2 com poorten. USB RS232 zal wel geen optie zijn bij zo'n oud beestje
Je kunt kijken of er op het moederbord een insteekslot is voor een extra com poort.
In dat geval kun je gewoon zo'n kabeltje erin prikken.
In dat geval kun je gewoon zo'n kabeltje erin prikken.
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
http://www.tweakers.net/p...ction=&Landfilter=Benelux
Wil niet eens denken aan de prijs daarvan
Mbt die terminal server...Sweex PCI 2x Serieel € 18,-
[...]
Serieele kaart PCI 2 poorten € 24,-
[...]
Sunex 2x serieel + 1x parallel pci € 25,-
Wil niet eens denken aan de prijs daarvan
Oslik blyat! Oslik!
Dat valt wel/niet mee.dion_b schreef op 23 oktober 2002 @ 20:27:
http://www.tweakers.net/p...ction=&Landfilter=Benelux
[...]
Mbt die terminal server...
Wil niet eens denken aan de prijs daarvan![]()
Ze worden voor zover ik weet niet meer gemaakt, IBM had ze vroeger als een standaard-accessoire voor RS/6000's, maar gebruikt daar nu ook normalere Digi-boxen voor (insteek-kaarten met een forse connector waar een of meerdere boxen met seriele poorten op aan worden gesloten).
Ze komen af en toe op (de Amerikaanse versie van) eBay nog wel eens tegen redelijk betaalbare prijzen voor, als verzamelaar van exotische hardware heb ik een vrij antiek model (Central Data 19"-kast met 4 16-poorts modules) en een vrij modern model (klein Motorola-kastje met vaste 16-poort-configuratie) op de kop getikt voor resp. $99 en $20. Overigens was in beide gevallen shipping&handling duurder dan het apparaat zelf, maar dat had te maken met de overeengekomen manier van vervoeren.
Maar het is echt kicken om in je Windows NT setup te kijken en dan 82 seriele poorten te zien (2 onboard + beide terminal-servers).
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Pagina: 1