MSi 694D Pro: geen dual

Pagina: 1
Acties:

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Heb dus dit bordje met 2 x PIII933. Beide zelfde stepping.
Nu wil dit niet in dual werken: 4 rode ledjes. Los werken beide processen goed (icm dit mobo). Heb bios 1.9 Heb al clear cmos gedaan, maar niets helpt. Zodra ik er een tweede cpu bij doe, doet het mobo niets. Heb al gekeken bij www.2cpu.com, maar wordt daar ook niet veel wijzer. Iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

let erop dat de Pentium/Celeron jumper goed staat (volgens mij alleen op de eerste revisie)
De FSB-jumper moet goed staan (of beter auto)
Als bovenstaande niet lukt, even beide CPU's omwisselen.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
kep hetzelfde board (met 2 x P!!! 1GHz) werkt zonder problemen. Heb je het board zelf nieuw gekocht ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• wezep
Heb het bord tweedehands gekocht. Bij de vorige eigenaar werkte 2 x celeron en 2 x PIII700 zonder problemen.
De Pentium/Celeron jumper staat goed: staat op Pentium. Maakt het wat uit als ik hem op Celeron zet?
De FSB-jumper staat op auto.
Hoe kom ik er precies achter welke mobo ik heb: de A of de AR? Dit ivm een bios update.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
AR is raid ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• wezep
Klopt AR is raid, maar hoe kom ik erachter of ik dit heb?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lijkt mij dat er bij de RAID versie meer dan 2 IDE sloten zijn en bij de non-RAID versie 2. Helemaal zeker is dat niet, maar misschien kan je daar ff naar kijken :)

• wezep
Pollewob schreef op 23 oktober 2002 @ 21:14:
Lijkt mij dat er bij de RAID versie meer dan 2 IDE sloten zijn en bij de non-RAID versie 2. Helemaal zeker is dat niet, maar misschien kan je daar ff naar kijken :)
Zo ver was ik ook nog wel: op dit mobo zit een 686A southbridge van VIA: dit betekent max. UDMA66. Voor UDMA100 heeft MSI er een Promise chip opgezet: in totaal dus 4 IDE poorten. Deze 2 UDMA100 poorten kunnen zowel geoon IDE zijn als RAID.

• wezep
Helaas nog steeds niet gelukt. Heb het volgende nog geprobeerd:
cpu's wisselen
bussnelhied op 100 mhz

Verder ook nog een PIII 1Ghz geprobeerd: deze werkte perfect. Ondanks dat dit een cD0 stepping is.

Iemand nog een idee, anders moet ik dit mooie bord naar MSI sturen: duurt erg lang.

Verwijderd

ga eens kijken of de proc niet stuk zijn!

• wezep
Beide proc's draaien in single perfect: ook op een ander bord doen ze het goed.

Verwijderd

voor een BIOS-upgrade moet je even kijken welke BIOS-versie je nu hebt. 1.x, 3.x of 5.x ?
CPU-jumper op Celeron gaat alleen maar tegenwerken doordat je dan de Celeron/dual-hack in het socket aanzet (zelfde als de Abit BP6) en Pentiums gaan dan niet in dual werken (wel enkel)

• wezep
Heb momenteel bios 1.9: dus ik verwacht dat dit dus de nieuwste is voor dit bord.
Snap ik aleen de nummering van Promise chips niet: op mijn mobo zit een 20267, dit zou een RAID chip moeten zijn. Is dus niet zo???
Ook diegen waarvan ik dit mobo heb gekocht zegt dat er geen RAID op zit.

Verwijderd

Als je hier kijkt:
http://www.msi.com.tw/pro...l.php?UID=83&NAME=MS-6321
dan zie je inderdaad dat je het nieuwste BIOS voor de niet-RAIDversie hebt.
Weet je zeker dat de Pentium/Celeron jumper goed zit en dat deze jumper nog goed kontakt maakt ? Want dat is de enige oorzaak die ik kan bedenken.

Heb je het bordje incl. CPU's gekocht en werkend gezien ?
Mocht dit alles niet lukken dan heb ik nog eenzelfde bordje te koop, eventueel incl. gelijke CPU's (en werkend te zien)

• wezep
IS het mogelijk om 2 PIII 1Ghz met verschillende steppings: cC0 en cD te laten draaien op dit bord?
Of is dit gewoon een kwestie van uitproberen? Wat kan misgaan?

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 19:05

_nethack

We're all MAD here

wezep schreef op 27 oktober 2002 @ 16:04:
IS het mogelijk om 2 PIII 1Ghz met verschillende steppings: cC0 en cD te laten draaien op dit bord?
Of is dit gewoon een kwestie van uitproberen? Wat kan misgaan?
Het enige wat er kan misgaan is dat het niet werkt.
Het is ook niet 100% verplicht om dezelfde steppings te hebben in een SMP systeem, het wordt alleen sterk aangeraden.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Volgens Intel zijn er geen known issues wanneer je een 1GHz cC0 en cD0 samen laat werken :) Dus zou dat geen probleem mogen opleveren voor welk bord dan ook.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• wezep
Verwijderd schreef op 26 October 2002 @ 10:47:
Als je hier kijkt:
http://www.msi.com.tw/pro...l.php?UID=83&NAME=MS-6321
dan zie je inderdaad dat je het nieuwste BIOS voor de niet-RAIDversie hebt.
Weet je zeker dat de Pentium/Celeron jumper goed zit en dat deze jumper nog goed kontakt maakt ? Want dat is de enige oorzaak die ik kan bedenken.

Heb je het bordje incl. CPU's gekocht en werkend gezien ?
Mocht dit alles niet lukken dan heb ik nog eenzelfde bordje te koop, eventueel incl. gelijke CPU's (en werkend te zien)
Heb de jumpers vervangen door nieuwe: nog steeds geen dual. 1 cpu gaat prima
Ga vandaag maar eens contact opnemen met MSI: de vorige keer krijg ik een nieuw mobo, misschien dit keer ook.
Houz74: kun je mij mailen wat je precies in de aanbieding hebt?
Pagina: 1