Toon posts:

[PHP] form submitten naar ander frame op Mac:werkt soms niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:
ik werk op een Mac, met MSIE 5, en één van mijn PHP-pagina's werkt daar niet goed op. Er wordt een form gesubmit naar een ander frame. Dat andere frame moet vervolgens een javascript alert geven. Dit werkt soms wel, en soms niet...

De eerste keer dat je het form submit, werkt het in elk geval. Als je het daarna nog een keer doet, kan het echter gebeuren dat het form niet submit, of in elk geval, dat er geen reactie van de server komt. Het andere frame blijft dan maar laden, en er komt geen output van de server door. Als je het form dan nog een keer submit, werkt het soms wel weer, maar dan blijkt dat de inhoud twee keer verwerkt is...

Mijn hypothese is dus, dat het PHP-script wel wordt uitgevoerd (gegevens worden immers wel verwerkt) maar dat er ergens iets misgaat bij het versturen van de output van de webserver naar de browser, of bij het openen van de output dóór de browser.

Zou ik misschien iets kunnen doen met headers? cache-control? flushen? Ik verstuur met het script al de standaard no-cache headers, en ik zet in de body van het script-frame elke keer een uniek nummer (time()), zodat de browser toch door zou moeten hebben dat er iets nieuws geladen moet worden. Niet dus...

Heeft _iemand_ een idee waar het aan zou kunnen liggen? Ik zou het zelf namelijk niet weten...

Sorry dat het zo'n vaag probleem is. Ik snap d'r echt niets van...

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 10:35
code:
1
2
3
4
5
6
header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT");    // Date in the past
header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT"); 
                                                     // always modified
header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate");  // HTTP/1.1
header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", false);
header("Pragma: no-cache");                          // HTTP/1.0

Op deze manier ben je er zeker van dat ie em altijd refresht. ;)

Kan goed met de cache te maken hebben omdat je naar hetzelfde nog een keer submit.

Verwijderd

Topicstarter
OK, dit had ik dus al. Toch komt mijn output gewoon niet bij de browser aan! Hij blijft maar laden en laden, en intussen geeft hij geen output.

• Banpei
Heb je je output buffer aan of uit staan?

En kun je misschien iets van code dan posten, bijvoorbeeld je form afhandeling en alles dat te maken heeft met de formsubmit. En ook natuurlijk alles om je alert heen... :)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Heb je hier ook last van in andere browsers? Zo nee, dan is dit een client-side probleem, en gaat'ie naar de buren :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
drm schreef op 23 oktober 2002 @ 12:37:
Heb je hier ook last van in andere browsers? Zo nee, dan is dit een client-side probleem, en gaat'ie naar de buren :)
Geen last van in andere browsers, maar ik denk dat het wel met PHP opgelost moet worden. Ik heb trouwens ontdekt dat de output helemaal goed is en de request door de webserver helemaal wordt afgehandeld, maar dat de browser er niets mee doet. Dat moet m.i. opgelost kunnen worden met een header of de één of andere work-around. Ik zoek nog even door.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 13:03:
[...]

Geen last van in andere browsers, maar ik denk dat het wel met PHP opgelost moet worden. Ik heb trouwens ontdekt dat de output helemaal goed is en de request door de webserver helemaal wordt afgehandeld, maar dat de browser er niets mee doet. Dat moet m.i. opgelost kunnen worden met een header of de één of andere work-around. Ik zoek nog even door.

Het lijkt me gewoon een handling probleem van de Mac IE en lijkt me niet serverside op te lossen. Overigens ook niet clientside, maar misschien dat mensen in W&G er meer ervaring mee hebben (meer Mac'ers daar).

Imho weer een probleem veroorzaakt door gebruik van frames.. waarom blijven mensen die dingen toch gebruiken? :P

• Banpei
Bosmonster schreef op 23 oktober 2002 @ 13:16:
Het lijkt me gewoon een handling probleem van de Mac IE en lijkt me niet serverside op te lossen. Overigens ook niet clientside, maar misschien dat mensen in W&G er meer ervaring mee hebben (meer Mac'ers daar).

Imho weer een probleem veroorzaakt door gebruik van frames.. waarom blijven mensen die dingen toch gebruiken? :P
Geheel mee eens... :*)

Verwijderd

Wat ik wel weet, is dat Macs op een of andere manier niet goed met frames om kunnen gaan. Een site waar frames in frames zitten, pakt de Mac niet goed... die geeft dan helemaal niets weer.
(dus dat ligt inderdaad niet aan de PHP lijkt me)
Pagina: 1