Toon posts:

Probleem met Hercules GF2 MX en Abit KT7-raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze topic staat ook al bij videokaarten, maar probeer het hier ook nog een keer:

Ik beb zojuist de trotse bezitter geworden van een Athlon TB 800 + Abit KT7-raid, 128MB RAM geworden en heb er dan ook maar gelijk een Hercules Prophet2 MX bij gekocht. De oude was een Hercules Stingray 128/3d (8mb, PCI) Het volgende gebeurd nu: Ik heb de oude kaart verwijderd en de drivers er ook afgehaald. Ik heb de nieuwe kaart erin gedaan, drivers geinstalleerd en vervolgns mijn systeem geboot. Gevolg: Mijn monitor blijft in de standby staan en er klinken een paar piepjes. Vervolgens shut het systeem weer. Ik heb de oude kaart erbij gedaan (PCI) en boot weer. Nu blijft ook mijn monitor standby, terwijl het met de oude kaart is. vervolgens haal ik die AGP-kaart er weer uit, boot weer en alles doet het weer.....
Iemand een idee??? Ik ben bang dat het een hardware-fout is en dat OF mijn AGP-poort op het bord defect is (Wat me zou verbazen) OF mijn kaart is defect. De AGP-installingen in de Bios staan gewoon op factory-default.

Kan iemand hiermee helpen?

Verwijderd

Misschien een vermogensprobleem ? Ik weet niet wat voor voeding er in je kast zit, maar AMD procs verbruiken nou eenmaal veel vermogen en ik denk dat een geforce 2 MX ook wel flink verbruikt, de oude geforce 256 wel in ieder geval.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, zou inderdaad wel eens kunnen. Ik heb een 235W voeding erin zitten. Moet de kaart maar eens even gaan testen bij een vriend van me gaan uittesten en zijn kaart bij die van mij. DAn weet ik in iedergeval zeker dat het nu niet de AGP-poort is. Maar in iedergeval bedankt voor je info :)

Verwijderd

Please, sodemieter es een keer op met dat 300W voeding verhaal.
Een Geforce2 MX trekt nog minder stroom dan een TNT2.
Als je een goeie voeding gebruikt, zoals in de Aopen miditower kastjes zitten, kun je zonder problemen een TB 1 Ghz en een Geforce2 GTS er in kwijt. Zelfs als je er nog 3 hd's en een stel PCI kaartjes erin propt.

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

NIET DUS!!!
ik had: Aopen 235W voeding
Duron 600@1050 + 4 schijven + writer + cdrom + aantal kaartjes + hercules geforceII MX... Instabiel als een HOER (ook als ik proc minder ver overklokte) nu hebt ik een 300 W Aopen voeden.. en systeem rock solid..

blaat? BLAAAAAAAAT!

Verwijderd

Ik had:

1. Athlon Classic 600(trekt meer dan een TB)
2. 128 MB PC133
3. Geforce DDR(trekt veel meer dan een MX)
4. 2x IBM HD
5. 3x CD apps
6. SB Live
7. Realmagic
8. SCSI kaartje
9. Netwerkkaartje

dit draaide allemaal rock solid op een een of ander vaag merk 230W voedinkje.
Pagina: 1