Toon posts:

Bulletproof FTP connect wel maar ziet geen mappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht gisteren even snel een ftp server op te zetten met bulletproof maar zo eenvoudig ging het niet. Ik heb hem gezet op poort 25, deze ook gemapt in winroute. Ik heb ff een testaccount aangemaakt en nu kan ik wel inloggen maar als ie dan z'n directory lijst gaat op vragen blijft ie hangen.

Ik kan dan wel op t dakje ^ klikken in WS_FTP en dan krijg ik wel de goede mappen te zien maar ik kan niks openen of heen en terug sturen. Bulletproof komt ook met een aantal errors:

425 cannot open data connection (10061)

Ik heb hem ook al in de passive mode gezet en hierdoor kon ik toen al inloggen, wat eerst ook nog niet lukte.

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:44
poort 25 = smtp poort... probeer eerst de standaard FTP poort eens; 21

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Verwijderd

Topicstarter
Aha hij werkt nu wel op poort 21. Maar ik had gehoord dat @home loopt te poortscannen en als je poort 21 heb open staan dat ze dan moeilijk lopen te doen
.

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:44
Het is inderdaad niet onverstandig om op een hogere poort te gaan draaien en dan niet alleen omdat @home je scant, maar dat doen er wel meer ;)

Maar mijn suggesties van 21 was om uit te zoeken of het op die poort wel werkte.
En dat werkt dus. Nu kun je andere poort gaan kiezen waarop je wilt draaien.

Maar let er dus wel op dat je niet een FTP gaat draaien op een poort eingelijk voor andere dingen is bedoeld, zoals 25 (mail).

Sommige ISPs hebben alleen toegang tot FTP via poort 21 ingesteld. Dit zou kunnen betekenen dat sommige mensen geen toegang tot jouw FTP hebben op het moment dat je niet meer op 21 draait, terwijl jouw server wel werkt.

Ik weet niet zo voor welke ISPs dat geldt hier in Nederland.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.