Auto joinen van W2K domein

Pagina: 1
Acties:

• GdeKeijzer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 10:50
Ik loop tegen een probleem aan bij hetvolgende. Nieuwe PC's worden voorzien van een image (ghost) met W2K. In deze heb ik een soort autojoin batchfile gemaakt die de PC aan het domein moet joinen. Echter kijk ik de melding dat hij niet kan connecten aan een device. Als ik later het commando (exact hetzelfde) uitvoer, doet hij het wel. Ik gebruik netdom.
Heeft iemand hier ook al mee gestoeid ? Of heeft iemand een andere oplossing voor het automatisch joinen van een domain of uitrollen van (ghost)images.
code:
1
2
netdom join %mputername% /Domain:DOMAIN
 /OU:OU="Computers",DC=DOMAIN,DC=Priv /UD:wrkadd /PD:password

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 19:41

Arno

PF5A

Zoek eens op TechNet naar sysprep. Op deze manier kun je op de door Microsoft bedoelde manier systemen automatisch in je domain hangen.

[ Voor 0% gewijzigd door Arno op 23-10-2002 11:11 . Reden: typo ]

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• GdeKeijzer
zal eens kijken... spanx

• GdeKeijzer
Sysprep werkt goed echter nu hetvolgende. De PC die ik ga imagen (met zo'n gesysprepde image) heeft al een naam. Hoe kan ik deze naam laten wijzigen.
Misschien een andere vraag. Leest sysprep de syspref.inf uit tijdens de installatie of tijdens het sysprep proces ?

Verwijderd

Je kan automatisch de pcnaam laten afleiden van username/macadres. In je images/imagenaam/i386/templates/ristmdrd.sif file kun je ook het een en ander automatiseren.

Zoek eens op technet naar RIS installation guide ofzo. Dan komen er zeker een aantal bruikbare links naar boven.

• Predator
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

PNS -> WOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1