Ik heb gisteren op een oude computer FreeBSD gezet. Dit is redelijk gelukt, maar er zijn nog een aantal dingen waar ik niet uit kom.
Ik heb bash geinstalleerd maar als ik inlog, krijg ik automatisch een andere shell. Hoe kan ik bash instellen als standaard shell? Ook voor ssh?
Ik heb apache 2.0 suc6vol geintalleerd met /usr/ports/www/apache2/make install
en ook php4.
Maar als ik mod_php4 wil compilen, dan gaat het fout. Hij denkt volgens mij dat ik apache 1.3 heb. De scripts vertellen in het begin dat ik WITH_APACHE2 moet definen voor apache2.
Ik typ dus in:
WITH_APACHE2="yes"
make install
en dan gaat het dus toch nog fout.
Ik ben gewend om portinstall te gebruiken, maar die doet het dus niet. Wat kan ik hier aan doen?
Ik heb bash geinstalleerd maar als ik inlog, krijg ik automatisch een andere shell. Hoe kan ik bash instellen als standaard shell? Ook voor ssh?
Ik heb apache 2.0 suc6vol geintalleerd met /usr/ports/www/apache2/make install
en ook php4.
Maar als ik mod_php4 wil compilen, dan gaat het fout. Hij denkt volgens mij dat ik apache 1.3 heb. De scripts vertellen in het begin dat ik WITH_APACHE2 moet definen voor apache2.
Ik typ dus in:
WITH_APACHE2="yes"
make install
en dan gaat het dus toch nog fout.
Ik ben gewend om portinstall te gebruiken, maar die doet het dus niet. Wat kan ik hier aan doen?
[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]