[HTML] <input type="file"> browse knop aanpassen.

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 09:49
Hallo mensen!

ik ben weer wat leuks aan het proggen, maar nu heb ik dus een file upload dingetje gemaakt, alleen ik vind die browse knop zo lelijk, en wil er dus een eigen plaatje aanhangen.

Ik heb al zitten zoeken op google, en ook hier op got, overal van die tutorialfiles zitten lezen, maar ik kan het echt niet vinden.

Dit moet toch wel gewoon mogelijk zijn met css bijv?

<-- voor "whoami" -->
Goh, waar heb je last van? ik post alleen maar een dingetje, kee, dat ie misschien verkeerd staat. fijn. verplaats em dan gewoon naar W&G.. hoe moet ik dat weten man.. Webdesign & Graphics is voor mij niet et zelfde als html code maar goed.

Kijk het kan best zijn dat je al die faqjes heb etc, tja keb ze lang geleden wel een keer door gelezen. maar om nu gelijk zo zeikerig mn topic te sluiten, dat slaat echt nergens op.
<-- excuses voor deze plotselinge maar gecontroleerde irritatie uitbarsting -->

Verwijderd

Ik zocht op Google naar input submit button veranderen en zie hier het tweede resultaat:

http://www.webcel.nl/html/forms/submit.html

;)

succes!

• Insano
uh ja bedankt, maar het gaat niet om de submit button.. dat had ik ook al gevonden..

het gaat om de BROWSE knop als het input type FILE is.
daar krijg je een tekstveldje EN een browseknop namelijk.

code:
1
<input type="file">

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 22:51

D2k

DSC schreef op 23 oktober 2002 @ 10:20:
<-- voor "whoami" -->
Goh, waar heb je last van? ik post alleen maar een dingetje, kee, dat ie misschien verkeerd staat. fijn. verplaats em dan gewoon naar W&G.. hoe moet ik dat weten man.. Webdesign & Graphics is voor mij niet et zelfde als html code maar goed.

Kijk het kan best zijn dat je al die faqjes heb etc, tja keb ze lang geleden wel een keer door gelezen. maar om nu gelijk zo zeikerig mn topic te sluiten, dat slaat echt nergens op.
<-- excuses voor deze plotselinge maar gecontroleerde irritatie uitbarsting -->

doe dat netjes over de mail svp
en hij had gelijk, je topic was niet van voldoende informatie voorzien om "move-waardig" te zijn.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41

crisp

Devver

Pixelated

De submit knop is niet aan te passen (ook niet met CSS); het enige wat je zou kunnen doen (en wat ik met success ook heb toegepast in de GoT Tracker) is er een layer overheen zetten met daarop een alternatieve knop / plaatje / link..

Intentionally left blank

• Insano
D2k schreef op 23 oktober 2002 @ 10:26:

[...]

doe dat netjes over de mail svp
en hij had gelijk, je topic was niet van voldoende informatie voorzien om "move-waardig" te zijn.
oh nou sorry hoor.. kijk zovaak post ik hier niet meer, omdat ik te druk ben met mn werk. het enige wat ik nu doe is lezen.. zodat ik niet helemaal de draad kwijt raak hier.

en dan krijg je ineens zo'n reactie.. niet echt fijn vind ik dat.

Verwijderd

Excuses trouwens dat ik zo snel mijn linkje postte, ik had duidelijk te snel gelezen..... :(

:)

• Insano
:? gone :?

heey nu issie er weer _/-\o_

• ferdivaneeten
  • Laatst online: 26-08-2025

ferdivaneeten

zo gaat dat

Vanwege "security issues" kan je die file input niet verbergen en dan zelf een input veld aanmaken met de nodige event handlers die toch die file input gebruiken, zie ook deze url.
Zelf een plaatje eroverheen zetten klinkt als een redelijke oplossing, doe dit dan niet met "position:relative;left:-100px;z-index:1" of iets dergelijks maar met een fatsoenlijke layer (zoals overigens hierboven al werd gesuggereerd).

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:27

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle hoort een slotje rammelen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.