Toon posts:

Verschil tussen TV-out en hollywood+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje. In de meeste reviews van videokaarten wordt weinig aandacht aan de tv-out besteed. Ik zelf heb een POVti4200pro met 128mb 4ns geheugen en gebruik de tv-out met en verloop van s-vhs naar tulp. Heeft iemand ervaring met het verschil van kwaliteit tussen deze tv-out en die van een hollywood+ kaart.
Alvast bedankt. :*)

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik ken die kaart niet, maar een verloop van s-vhs naar tulp kan niet. Je bedoelt waarschijnlijk dat je een s-vhs achtig kabeltje achter in je video-kaart steekt en dat die verloopt in een s-vhs aansluiting en een tulp/composiet aansluiting.

Je kun mijns inziens sowieso beter de s-vhs aansluiting gebruiken , dat zorgt voor een betere beeldkwaliteit.
Verder is de beeldkwaliteit van de H+ net zo goed of beter als van de Matrox kaarten. Misschien ken je de kwalitiet van die kaarten.

Verwijderd

bij nvidia kaarten is de tvout niet altijd even goed, dus zou ik voor de hloowood + gaan.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

TOPIC TITEL HOEFT NIET IN HOOFDLETTERS HOOR.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 18:57
Is maar semi-off-topic. Bestaan er al kwalitatief betere verbindingen tussen tv en pc? Hebben er al tv's DVI oid?

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:19
De TV-uit van mijn Radeon 8500 is minstens zo goed als die van de Hollywood+ (Die ligt hier werkeloos nu).

Hoe het zit met die Geforce kaarten weet ik niet maar het zou me niet verbazen als de kwaliteit daarvan minder is. (Zeker van die low-budget kaartjes zoals Club3d en POV)

• vassago
paknaald schreef op 23 oktober 2002 @ 10:37:
Is maar semi-off-topic. Bestaan er al kwalitatief betere verbindingen tussen tv en pc? Hebben er al tv's DVI oid?
Beter dan S-video, waarom :?
Voor die 1024x786??

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 18:57
vassago schreef op 23 oktober 2002 @ 10:39:
[...]

Beter dan S-video, waarom :?
Voor die 1024x786??
Ik heb de stellige overtuiging dat stand-alone dvd-spelers mooier beeld geven dan de tv-out van mijn MX400 - ik dacht dat dat aan de tv-out en bekabeling lag. Nu klopt het dat mijn video-out 800*600 is en ongeaard, zal ook daar wel flink aan liggen.

• vassago
paknaald schreef op 23 oktober 2002 @ 11:10:
[...]

Ik heb de stellige overtuiging dat stand-alone dvd-spelers mooier beeld geven dan de tv-out van mijn MX400 - ik dacht dat dat aan de tv-out en bekabeling lag. Nu klopt het dat mijn video-out 800*600 is en ongeaard, zal ook daar wel flink aan liggen.
Nvidia kaarten staan nou niet bepaald bekend om hun geweldige TV-uit kwaliteit. (OF beeldkwaliteit in het algemeen).
Ik denk eerder dat het daar aan ligt.

Ik heb laatst nog een stand-alone DVD speler aan mijn TV gehangen maar dat beeld was slechter dan het beeld van mijn Radeon.
(Het was zo'n budget DVD spelertje)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:02
Even de topictitel ontcapst..

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Nvidia kaarten staan nou niet bepaald bekend om hun geweldige TV-uit kwaliteit. (OF beeldkwaliteit in het algemeen).
Ik denk eerder dat het daar aan ligt
klopt, ik heb de hollywood gehad en daarna had een geforce 2mx met tv-out, echt belabberd, de hollywood is stukken beter.
Hou er wel rekening mee dat je met een 'oude' Hollywood geen Divx kunt bekijken.
Daarna heb ik alleen maar matrox gebruikt voor tv-out, heerlijk perfecte kwaliteit ook hogere res. dan 600x800, kan zelfs rechtstreeks RGB naar je tv sturen.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Spice schreef op 23 oktober 2002 @ 12:40:
[...]

klopt, ik heb de hollywood gehad en daarna had een geforce 2mx met tv-out, echt belabberd, de hollywood is stukken beter.
Hou er wel rekening mee dat je met een 'oude' Hollywood geen Divx kunt bekijken.
Daarna heb ik alleen maar matrox gebruikt voor tv-out, heerlijk perfecte kwaliteit ook hogere res. dan 600x800, kan zelfs rechtstreeks RGB naar je tv sturen.
Je kunt wel divx bekijken met de oude H+ kaart. Ik heb het zlef ook gedaan, het progje (waarvan ik ff de naam niet weet), werkt bij mij alleen niet meet onder Win2000 en XP :(

Verder kun je er ook geen RM bestanden mee bekijken, wat erg jammer is daar mijn gehele SouthPark collectie in dat formaat is.

Verwijderd

Dat programmaatje heet divxplus, en is gewoon te downloaden bij CNET. :)

Verder is de kwaliteit van de tv-out van de Hollywood+ goed te noemen, alleen er is natuurlijk wel een beperking dat je 'm niet als normale tv-out kunt gebruiken (voor bijv. het desktopwerk, kloon en extendfuncties zijn niet mogelijk). Je kunt 'm alleen voor DVD, mpeg en via dat progje dus ook met divx gebruiken. Mits je de juiste revisie van de kaart hebt. Meer info hierover kun je via de search vinden.
Pagina: 1