Hoe krijg ik 4 Friends afleveringen op 1 vcd

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 00:19
Ik heb heel seizoen 7 van friends op mn harddisk staan, nu wil ik deze naar VCD branden om te bewaren. Nu com ik op http://www.cdcovers.cc/ bij de sectie VCD een paar cdhoesjes tegen van VCDs met 4 afleveringen van Friends erop. Ik heb nu een heel seizoen Friends omgezet van AVI naar mpeg 1(vcd)(met Tmpeg). Ik kom telkens voor 4 bestanden op zo'n 900 tot 1000 mb, dus dat krijg ik niet op een vcd, verder heb ik de instellingen op normale vcd 1150 kbit gezet. Ik snap dus niet hoe ze dit hebben gedaan. Heeft iemand tips? Het moet dus op een cd en zo, dat ik het in een dvd-speler af kan spelen.

Hier even een voorbeeld van zo'n cover
Afbeeldingslocatie: http://audio.cdcovers.cc/Covers/Vcd/F/Friends_Season_7_Episodes_5-8-back.jpg

PS. Beste modjes, als dit plaatje hier niet mag, gooi het er dan maar uit.

Verwijderd

www.vcdhelp.com

misschien worden die in divx/smr formaat bewaard?

• arjandijk162
maar op het hoesje staat duidelijk vcd, of kan het eraan liggen dat de afleveringen op deze cds in ntsc-formaat bewaard worden, ik weet het echt niet, maar op deze manier kost het wel heel veel cd's kosten

• blackbit
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-01-2008

blackbit

626C6163 6B626974

Waarschijnlijk heb je in PAL resolutie gecaptured. Terwijl VCD's slechts in half-PAL resolutie zijn. ( Een SVCD is in full PAL ( 720 op nog iets ) ).

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 20:20

leuk_he

1. Controleer de kabel!

arjandijk schreef op 23 oktober 2002 @ 10:22:
op deze cds in ntsc-formaat bewaard worden,
dat maakt uiteindelijk niet uit. ntsc heeft minder resolutie, maar meer beeldjes per seconde.

Maar je kunt toch ook op minder dan 1150kbps cbr coderen. en de aftiteling wegknippen enzo.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

plaatje doet het niet, zelfs na knippen & plakken:

"
You are not allowed to direct link to any of the images on this site !!!

Try this again and you will get a perm ban from the site.

IP logged... Webmaster notified...
"

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• Koffie
  • Laatst online: 08:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Aftiteling eraf knippen, mindere kwaliteit coden. Dat soort grappen allemaal ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Is het al in je opgekomen dat het voorkantje van het hoesje misschien van een hoesje is voor 4 cd's??

Verwijderd

Koffie schreef op 23 oktober 2002 @ 10:50:
Aftiteling eraf knippen, mindere kwaliteit coden. Dat soort grappen allemaal ;)
urhmm, Het is VCD niet DIVniX.

Het idee achter video-cd is dat het als een linear formaat in de specs is gedefineerd.
Oftewel 1 minuut van je CD is 1 minuut video. Vandaar de FIXED bitrate van 1150. Het maakt dus geen fluit uit of het pal, ntsc whatever is.
De specs zijn hard gedefineerd 352x288(PAL) of 352x240(NTSC)
(8>

De verklaring hierboven lijkt me dan ook de meeste logische, het is een hoesje voor een 4cd jewel en niet voor een 1 cd jewel.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
arjandijk schreef op 23 oktober 2002 @ 10:02:
Ik heb heel seizoen 7 van friends op mn harddisk staan, nu wil ik deze naar VCD branden om te bewaren. Nu com ik op http://www.cdcovers.cc/ bij de sectie VCD een paar cdhoesjes tegen van VCDs met 4 afleveringen van Friends erop. Ik heb nu een heel seizoen Friends omgezet van AVI naar mpeg 1(vcd)(met Tmpeg). Ik kom telkens voor 4 bestanden op zo'n 900 tot 1000 mb, dus dat krijg ik niet op een vcd, verder heb ik de instellingen op normale vcd 1150 kbit gezet. Ik snap dus niet hoe ze dit hebben gedaan. Heeft iemand tips? Het moet dus op een cd en zo, dat ik het in een dvd-speler af kan spelen.

Hier even een voorbeeld van zo'n cover
[afbeelding]

PS. Beste modjes, als dit plaatje hier niet mag, gooi het er dan maar uit.
Het zou in principe ook niet moeten kunnen ?

Zullen ws. wel 2 videocds zijn dan.

Want standaard compliant VCD kan ca. 60-70 min. op 1 cdtje kwijt.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

effe op amazon gezocht:
"
http://s1.amazon.com/exec...r=1-1/103-4202519-5416603

Asian only 6 x VCD box set (Viewable on all DVD players). Includes all 24 episodes from Season 7. Warner Brothers/Asia release. 6 double slimline jewelcases packaged in a box. 2002. For other interesting items visit
"

dus 2 cd's per doosje als ik dit goed lees.

• arjandijk162
owkee, dat verklaart een hoop, nu even nadenken of ik 8 of meer cd's wil opofferen aan een seizoen friends

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:34

Boss

+1 Overgewaardeerd

nou, dat zijn wel de kosten :)
Heb je er rekening mee gehouden dat een mpg opgeslagen op een VCD minder ruimte inneemt dan op je PC? Dit omdat (geloof ik) onder andere checkbits etc. weg worden gelaten. Misschien past er dan nog iets meer op.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• arjandijk162
uhhm, nee, een cd kan 700 mb bevatten en niet meer en niet minder

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:11

mno

arjandijk schreef op 23 oktober 2002 @ 19:19:
uhhm, nee, een cd kan 700 mb bevatten en niet meer en niet minder
Toch wel, een VCD wordt namelijk in mode2 gebrand (minder foutcorrectie). Op die manier past er 800MB op, oftewel zo'n 80 minuten VCD op een 80m CDR.

Gewoon rösti

• arjandijk162
ow, prima, dat wist ik niet, da's mooi igg

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02-2025
mno schreef op 23 oktober 2002 @ 19:45:
[...]Toch wel, een VCD wordt namelijk in mode2 gebrand (minder foutcorrectie). Op die manier past er 800MB op, oftewel zo'n 80 minuten VCD op een 80m CDR.
Inderdaad, ik heb zelfs ooit een programmaatje gedownload die op deze manier ook 800MB aan 'gewone' data op een cd'tje kan branden (helaas nog nooit uitgeprobeerd). 'K weet ook niet meer hoe 't heet (zit nu op school), maar is vast te vinden met google.
Pagina: 1