Toon posts:

personal Win2k server in domein.

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik draai op mijn werk naar volle tevredenheid Win2k server, zelfs legaal, met 20 TS licenses.

Als ik nu inlog dan draait er een suf novel scriptje dat wat netwerkmappings maakt, en dat is het einde van de bemoeienis met mijn pc.

De it afdeling weet niet dat ik win2k server draai, en als ze dat zien flippen ze waarschijnlijk.

Nu gaan ze bij ons over van Novel naar een win2k omgeving.

Wellicht gaan ze active directory draaien.

Mijn vraag is: wat heeft dit concreet voor gevolgen voor mij?

-er moet een domein worden ingesteld op mijn pc: maakt het dan uit dat ik een server draai?

-wat gebeurt er met mijn locale users? 1 user account kan nu ook inloggen op het novelnetwerk, die anderen hebben alleen toegang tot het internet. Als AD draait, heb ik dan geen locale users meer, of zijn die onwerkzaam?

-of wat ik hoorde: kun je alleen maar als local admin nog lokaal inloggen?

-heeft de PDC adminrechten op mijn pc? Kan ik dit voorkomen?

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
1) draai je AD? zoniet dan ben je geen "echte" server. draai je wel een AD en dus ook je eigen tree/forrest, dan zal je dit snel genoeg te horen krijgen van je beheerders
2) Als jij lokaal wilt inloggen gaat dit nog steeds zij kunnen niet op jouw pc de lokale accounts verwijderen (op afstand dan he ;) ), wel moet je er rekening mee houden dat als je niet lokaal inlogt je geen volledige controlle over je pc zult hebben. maar de beheerders kunnen niet jouw lokale accounts op afstand verwijderen.
3) zie hierboven^^^^
4) Als jij inlogt met je win2k server op het netwerk dan heeft iedere beheerder meer rechten op jouw pc dan jij zelf. ze kunnen echter geen accounts verwijderen op je pc.

Dit geld alleen voor bepaalde netwerken, waarbij je alleen maar hoeft in te loggen op de servers en that's it.

En trouwens volgens mij weten de beheerders al dat je WIN2K server draait, dat kun je namelijk zien, ook in Novel volgens mij.

edit:

move PNS-->NT ??

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34

Arno

PF5A

De vragen die je stelt zijn stuk voor stuk OF in de F1, of op de site van Microsoft terug te vinden ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Inderdaad, enneuh NOFI , maar gek he dat ze gaan flippen als je zelf ff eigenwijs servers in een park prikt |:(
Ooit nagedacht over de eventuele gevolgen ?

Ik zou gewoon eens ff gaan overleggen met de beheerders, want als die server _echt_ ndogi is, dan kunnen ze niets anders doen dan die server toelaten en er eens echte beheer op plegen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.