[Laptop] Pentium 1, gewoon socket 7 & simm?

Pagina: 1
Acties:

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:53
ik kan voor heel goedkoop een pentium1 laptop met 100mhz krijgen. Hier heb ik nog een paar oude cpu's liggen (Intel Pentium 166MMX, Intel Pentium 200 & AMD K6 233). Het geheugen is ook maar 8 mb.

Nu is mijn vraag of de CPU gewoon te vervangen is en of het geheugen gewoon uitbreidbar is met simm of so-dimm geloof ik.

Het betreft een Toshiba Satellite 420CDT

Verwijderd

Ik denk niet dat dat gaat werken met die processor. En dat geheugen kan je hier bestellen:
http://www.impactcomputer...ite-pro-420cdt-parts.html
Impact Computers is here to help you fix or upgrade your Satellite Pro 420CDT, email us with any questions to: TOSHIBA@impactcomputers.com
Gewoon even je vraag mailen.

• Don3k
ok thanx,

maar is het trouwens bij andere laptops wel mogelijk om de cpu te verwisselen? Want pentium 1 heeft namelijk geen mobile version toch?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
De meeste CPU's zitten bij notebooks vastgesoldeerd op het moederbord (Om ruimte te besparen denk ik). Wisselen is dan bijna onmogelijk.

Oude notebooks hebben allerlei kleuren en geuren aan geheugen, nieuwere modellen gebruiken vrijwel enkel SO-Dimms.

8MB is te weinig om lekker te kunnen werken, 32MB is toch eigenlijk wel een minimum.

Senile! Senile Oekaki

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 19:05

_nethack

We're all MAD here

Het zou kunnen dat ie in een socket zit. In een IBM Thinkpad 310 bijv. zit een zif socket met de (gewone desktop) pentium1. Zou zeggen maar die laptop eens open en kijk hoe het in elkaar zit.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Voor zover ik weet heeft een 420CDT geen socket..

En verder gaat een mmx daar ook niet op werken.. Dus ik denk dat je het bij die 100MHz moet houden..

Kingston heeft trouwens ook geheugen voor het ding, maar ik geloof dat je maximaal naar 40MB kunt gaan..
't zijn trouwens geen standaard so-dimms..

• Don3k
Twynn schreef op 23 oktober 2002 @ 13:09:
Voor zover ik weet heeft een 420CDT geen socket....
100% zeker??... want anders maak ik hem morgen open, want ik kan niet eens normaal een vcd'tje kijken..

Van dat simm klopt wel... hij gebruik die speciale module

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Don3k schreef op 23 oktober 2002 @ 20:43:
[...]

100% zeker??... want anders maak ik hem morgen open, want ik kan niet eens normaal een vcd'tje kijken..

Van dat simm klopt wel... hij gebruik die speciale module
vraag me af of je onder de 200mhz uberhaupt wel een vcdtje kan kijken :?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Mister_X schreef op 23 oktober 2002 @ 20:50:
[...]

vraag me af of je onder de 200mhz uberhaupt wel een vcdtje kan kijken :?
VCD, MPEG-1.

Een MPEG1 file op een P133 draait maar brakjes, tussen de 15 en 20 FPS ofzo. Als je echter een vidkaart hebt met hardware MPEG (heeft een SiS 6326 al, en eigenlijk iedere vidkaart met 8MB), dan kun je al MPEG1 (en dus vcd) kijken met een P75 oid..

Helaas is de vidkaart van een laptop niet te vervangen, en zeker geen uit dat tijdperk :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Don3k
videokaart heeft maar 2 mb.. vcd'tje kijken gaat met ongeveer 15 fps in een klein boxje.. Dus naar mijn mening zou 200mhz best wel redelijk moeten zijn.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als ie al te verwisselen was dan kun je er donder op zeggen dat ie geen MMX ondersteunt. Verder zijn er van de P1 wel mobile-versies die draaien op een lager voltage. Ik heb 't zelf wel eens geprobeerd bij oudere laptops maar ik denk dat je je dit beter uit je hoofd kan zetten want ik heb werkelijk alles geprobeerd. Cyrix, Intel, AMD K6, K5 en ga zo maar door. Werkte allemaal niet ipv een P100.

Heb een paar merken laptops geprobeerd. Fujitsu, topline en nog een paar van die merken.

• Don3k
hmmm ik heb een CPU optie vonden.. wat is sneller? write back of write through?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Don3k schreef op 24 oktober 2002 @ 09:54:
hmmm ik heb een CPU optie vonden.. wat is sneller? write back of write through?
Write back volgens mij... Staat in de FAQ :z

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Don3k
hmmm die toshiba zit goed dicht... heb hem niet open kunnen krijgen. Natuurlijk alle zichtbare schroeven verwijderd :)
Pagina: 1