Ik heb een component in mijn project, een webbrowser. De pagina die geladen wordt, is breder dan het object, dus komt er de horizontale schuifbalk. Nu wil dat de schuifbalk automatisch in het midden terecht komt, dus zonder interactie van de gebruiker. Hier staat nl. de informatie. Links daarvan staat de reclame. Het is altijde dezelfde site. Taal is VB....
Verwijderd
Kijk eens met je Object Browser naar de properties, zou ik zeggen ... ik denk dat er wel een X en Y coordinaat ofzo bij staan, of anders wel een .Move methode ofzo.
pkouwer volgende keer even de taal in je topictitle vermelden
titel gewijzigd
titel gewijzigd
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
OKI, zal ik doendrm schreef op 23 oktober 2002 @ 09:18:
pkouwer volgende keer even de taal in je topictitle vermelden
titel gewijzigd
De move-property is om het object op je form te verschuiven/verplaatsen. Ik il de pagina zelf verschuiven, dus IN de webbrowser.
Verwijderd
zoiets misschien ? (gaat uit van een form met: 1x MS internet controls, 1x Commandbutton
Private Sub Command1_Click()
WebBrowser1.SetFocus
SendKeys "{DOWN}"
SendKeys "{DOWN}"
SendKeys "{DOWN}"
End Sub
Private Sub Form_Load()
WebBrowser1.Navigate "http://www.tweakers.net"
End Sub
<edit> sorry: horizontaal: sendkeys "{RIGHT}" </edit>
Private Sub Command1_Click()
WebBrowser1.SetFocus
SendKeys "{DOWN}"
SendKeys "{DOWN}"
SendKeys "{DOWN}"
End Sub
Private Sub Form_Load()
WebBrowser1.Navigate "http://www.tweakers.net"
End Sub
<edit> sorry: horizontaal: sendkeys "{RIGHT}" </edit>
Verwijderd
Volgens mij zijn er geen standaard properties of methods die je hiervoor kunt gebruiken.
Misschien moet je het zoeken in html zelf. Je kunt natuurlijk name tag gebruiken en in de url pagina.html#name opvragen. In bijvoorbeeld een tabel kan dit je view zowel horizontaal als verticaal verplaatsen.
[Edit] Right key is een alternatief, maar hoe kom je in het midden?
Blijkbaar kun je de html pagina zelf niet bewerken (getuige de reclame)
Misschien moet je het zoeken in html zelf. Je kunt natuurlijk name tag gebruiken en in de url pagina.html#name opvragen. In bijvoorbeeld een tabel kan dit je view zowel horizontaal als verticaal verplaatsen.
[Edit] Right key is een alternatief, maar hoe kom je in het midden?
Blijkbaar kun je de html pagina zelf niet bewerken (getuige de reclame)
Je kunt wel het document automation object opvragen (Document property). Misschien dat dat object nog andere methoden ondersteunt waarmee je wat diepgaander controle kan uitoefenen. Helaas heb ik geen idee wat het allemaal kan, je zult met interfaces e.d. moeten gaan werken. Ik denk dat je bij microsoft.com wel meer info moet kunnen vinden over IE automation.
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Pagina: 1