Toon posts:

mp3z omzetten van 192kb naar 128

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
wie weet welk proggie ik hiervoor kan gebruiken? thx

Verwijderd

Is een veel gestelde vraag. Er is geen proggie waarmee dat kan, je zult ze gewoon allemaal moeten omzetten van MP3 => WAV, en dan weer terug van WAV => MP3@128. Kost veel tijd en irritatie. laat ze maar mooi in 192 staan, zouk zeggen.

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

'T is inderdaad Zonde van tijd en bits om MP3 te gaan converteren van 192 naar 128 !!!
Een goed opgenomen 192 is gewoon CD kwaliteit !!!
128bit was voor de in veel gerenomeerde test opstellingen beluisterde audio voor de "DIEHARD" audiofiel merkbaar minder van kwaliteit !!!
De 192bits en hoger kon men ook als Audiofiel niet meer onderschijden van het origineel :)
Niet zo vreemd als je weet dat de pure CD maar 16bits audio is :) ennuh de MINIDISC van SONY een compressie techniek van 1: 7(de spatie is nodig omdat de smiliebot er anders een :7 van maakt en geen : 7 ) gebruikt die al ouder en dus minder CPU-intensief is als de huidige MP3's @192Kb !!!

Powered bij meergranenbrood.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
volgens mij moet dit kunnen met MusicMatch Jukebox... niet zelf getest/gezien overigens...

Verwijderd

Als je dan toch je mp3z om wilt zetten, dan adviseer ik je om eerst ff te kijken op http://www.r3mix.net
Daar staat veel info over mp3z encoden.

Ik werk sinds een dag of 2 met de LAME encoder, deze is gewoon veel sneller dan AAPS (Audioactive Production Studio) met Radium codec en de kwaliteit zou beter moeten zijn.

Bij de weg: down RazorLame gelijk ook ff.... da's een relaxte GUI waarmee je can encoden en decoden, en het is nog gratis ook!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
Ik zet zelf de mp3's altijd eerst naar wave met winamp(duurt maar een paar sec)
en vervolgens met wingogo terug naar mp3.
Dat duurt afhankelijk van de bitrate bij mij op 128kbit een seconde of 10 en op 192 een half minuutje (is een celly 2 op 833)
Op een k6-2 450 duurt het naar 128kbit een goed half minuutje dacht ik.

Wingogo ondersteund 3dnow! 3dnow extensions, mmx, sse

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Met mijn mp3 proggie (RealJukeBox 2 Plus) Kan je gewoon kiezen voor Convert Track; je kan instellen wat voor formaat je wilt (mp3, wav of realaudio -- dat laatste is lekker klein en dus geschikt voor mp3-walkman als die het ondersteunt) en vervolgens kies je je bitrate en of je VBR (variable bitrate) wil of niet. Kind kan de was doen.

Imp.

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie nuttige tips!!

Verwijderd

Ach, die-hard audiofiel... Ik hoor op m'n 650 gulden kostende kenwood torentje duidelijk verschil tussen 192 en 128 en soms zelfs op m'n fl.35 PC boxjes. Het verschil is echt best groot. Vooral als je ze naast elkaar hoort.

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Het verschil tussen 192 en 128 is zelfs op de betere koptelefoon te horen (dus niet van die lompe doppies, hoewel ik moet bekennen dat ik die wel gebruik voor m'n MD -- het past tenminste in m'n jaszak).

Als je alleen maar naar dingen als Slipknot en Soulfly luistert, hoor je het verschil niet echt, en bij van die gereguleerde hakkuhbar (of hoe die troep ook heet) al evenmin, maar bij klassiek (dus met veel hoog/laag) hoor je het wel: de pauken zijn niet mooi diep en de triangels hoor je maar half.

edit:

Ik vergeet natuurlijk dat (volgens mijn non-audiofiel mening) die 33% kleinere filesize in bv. een mp3-walkman veel belangrijker is dan de verbeterde kwaliteit.

Imp.

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

Verwijderd

Het verschilt ook per encoder. Ik heb 256Kbit opnamen gehoord, die met AudioCatalyst (Xing) encoder waren geript, en die klonken slechter dan 160Kbit Fraunhofer encoded MP3's. De Xing Encoder vermoerd gewoon alles boven 16Khz, ook al rip je op 320Kbit, en bv. de Exact Audio Copy met Lame plug-in klinkt op 160Kbit al bijna perfect CD-kwaliteit.

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Pak een 128KBits Lame MP3 en hoor erna een 256KBits Xing geval. Die van Lame is dus 100 keer beter :)
160Kbits Lame doe ik zelf altijd, ik hoor het verschil tussen het origineel en de MP3 dan niet meer. Dit is trouwens met een goede koptelefoon, en ook met goede speakers.

Trouwens, Imp, bij die muziek die je beschreef, met veel overstuurde gitaren hoor je het verschil juist heel erg goed, omdat het een hele complexe toon is. Je moet er echter wel op letten, je hoort in de verte dan duidelijk een soort water/ruis-achtig geluid. Oh, je moet wel van de muziek houden denk ik, anders vind je het toch een pot nat :)
Pagina: 1