Toon posts:

Ti 4200 start niet op!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vanoggend heb ik een Geforce Ti 4200 naamloos gekocht. Leek me best een leuk plankje...

"nVidia Dual GEFORCE4 TI4200 128MB DDR AGP4x TV OUT Nvidia 175,00 128MB DDR nVidia Dual GeForce4 128MB DDR Ti 4200 Tvout"

K kocht hem bij www.etelcom.nl op de ceintuurbaan. Beetje boel chaos daar maar ik kreeg hem. Een oem versie met een gekopieerd cd'tje als installatie. Nouja zal wel dacht ik. Goed, ik gooide hem in mn pc en hij startte gewoon netjes op... Maar toen ik de drivers wou installeren begon hij al met de foutmelding dat er geen ondersteunde chipset op zat. Nouja, na wat klooien kreeg ik dus toch de driver geinstalled. Na de reboot opeens een uitvallend scherm. Ik opnieuw opstarten en (oud trucje voor ati rage kaarten) de refresh rate op normal zetten. Toen startte hij wel gewoon normaal op(640*480, 16 kleuren). Het ging mis toen ik mn resolutie wat hoger zette. Na de reboot weer het mooie zwarte beeld. De pc heeft hiervoor nog perfect gedraaid met een geforce 1 256. Heeft iemand een idee waar dit aan ligt?

Owja, mijn specificaties...

computerland cheapass kast met 300 watt voeding
Asus a7v333 met 256mb(333mhz) a-merk
1000 athlon axia op 1400 mhz
80 gig western digital
live 5.1

Plz help....

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 12:58

mindcre8r

Tradepedia

kijk even naar de settings in je bios van de AGP-bus, kan zijn dat wanneer je dus de load vehoogd dat de bus eruit klapt. (lijkt mij niet zo snel)
Maar ik begin toch te vermoeden dat je videokaart een stuiter heeft gemaakt bij die winkel... en een cd met drivers die ze hebben gekopieerd? Heb je al Detonators geinstalleerd?

Bears and Bulls

• Gizmo4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:19
misschien dat de refresh-rate te hoog staat en dat je monitor dat niet aan kan.

als je windows niet meer in kan komen door verkeerde drivers of instellingen of iets dergelijks kan je door op f8 te drukken tijdens het opstarten in de veilige modus komen en dan het probleem oplossen

succes

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

je hebt het in je verhaal zeker over de vid drivers toch? Missschien eerst ff je bus drivers van je mobo installen, dan pas de drivers van je kaart. Check ook ff je bios instellingen, isschien staat er iets geks :?

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had mn bus al geinstalleert. Maar ik denk dat ik het kaartje maar even ga omwisselen. Thx voor jullie reacties!

Verwijderd

Topicstarter
Marlon :

"Ik las je topic op GoT
Ti 4200 start niet op!!!

Ik heb een PoV GF4 4200Ti en bij het opstarten van windows krijg ik meteen
een zwart beeld. Alle drivers al geprobeerd maar niks helpt. Alleen veilige
modus :/

Ik vroeg me af of jede oorzaak weet van dit probleem aangezien je
soortgelijke problemen had. Ook zag ik dat je hetzelfde moederbord hebt als
mij. Zou het erg fijn vinden als je zo snel mogelijk wat van je laat horen."

Alvast bedankt!

Groeten..."

Hey marlon, heb je al geprobeert in veilige modus de refreshrate al te veranderen naar " andaard" ofwel meestal 60 hz( eigenschappen>instellingen>geavanceerd>adapter> en daar dan starndaard invullen. Dan toepassen en opnieuw opstarten. In dat geval start je pc wel gewoon op na het installeren van je drivers. Ikzelf ben teruggegaan naar die winkel en heb het kaartje omgewisseld. Geen problemen meer gelukkig.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Reageer je nu in dit (oude) topic op een mail die je van iemend gekregen hebt :?

Daarvoor kan je natuurlijk beter een mailtje terugsturen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.