Toon posts:

[Mplayer] Compiled niet met DirectFB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb DirectFB gemerged op m'n gentoo systeem, om zo via Mplayer goed divx af te kunnen spelen. Maar tijdens het compilen zegt ie dit:
code:
1
2
Checking for DirectFB headers presence ... yes (using -I/usr/include/directfb)
Checking for DirectFB ... no

Terwijl ik DirectFB gemergd heb :/ Resultaat is dus dat ik niet directfb bij -vo kan kiezen, maar de enige die nog werkt, is 'vesa'... :(

Hoe fix ik dit ?

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit is bij configure, nog niet bij het compilen zelf. Kijk eens in configure.log welk test programma faalde (en waardoor configure dus denkt dat jij geen directfb hebt).

[edit]
Even door configure zelf heen gebladerd (heb hier net ook MPlayer opnieuw gecompileerd :)):
Het gaat bij jou mis op:
code:
1
linux && test -c /dev/fb0 && cc_check $_inc_directfb -ldirectfb && _directfb=yes

Geen idee wat 't 'linux' doet...
'linux' checkt of deze test wel op een linux systeem gebeurt, dat zou goed moeten gaan.

'test -c /dev/fb0' test of /dev/fb0 bestaat en een character special is. Gentoo gebruikt toch ook devfs? Als je geen gebruik maakt van de mogelijkheid om ook de oude stijl /dev entries te hebben is er geen /dev/fb0, alleen een /dev/fb/0.

'cc_check...' probeert het volgende programma te compilen:
code:
1
2
#include <directfb.h>
int main(void) { IDirectFB *foo; return 0; }

Bij jou gaat 't in de 2e of 3e stap fout.

[ Voor 0% gewijzigd door _Squatt_ op 23-10-2002 01:27 . Reden: ik blijf toevoegen :) ]

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."