ECS K7S5A weigert dienst;

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Een pc gemaakt, belangrijke onderdelen, ECS K7S5A (revisie moet ik even uitzoeken), qtec 450 watt voeding, 256mb SDR ram, duron 1200.

Wat er nu gebeurt: Na power button gaat voeding en cooler-fan aan, maar geen piepjes en geen beeld. Andere AGP videokaart geprobeerd, ook nix. Verder geen pci kaart en andere devices aangesloten.

Toen ben ik wat gaan lezen, het schijnt dus een heel populair bordje te zijn, met dus ook een evenredige hoeveelheid problemen. Hier op GOT zijn er een paar topics, en op OCworkbench ook en hoop.

Wat ik morgen ga proberen:

-VGA kaart goed aandrukken
-PCI VGA kaartje proberen

Maar na wat lezen schijnt een jumper? verkeerd te kunnen staan, of de bios batterij niet goed te zijn.

Heeft iemand nog tips wat te doen?

specs

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

schijnt dat dat bordje alleen merkgeheugen vreet.
dus cheapo, nameless ram werkt niet.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Heb je je SDRAM op 133Mhz ingesteld? En je CPU vast op 100Mhz. Iig dit is wat ik aanneem. Het kan dat tie dan dienst weigert. Ik heb hetzelfde gehad met 266Mhz DDR (2*133Mhz dus) met een Duron 1200 en dit liep ook niet als ik in de BIOS dit A-synchroon liet draaien. 133/100 dus. Laat ze allebei eens op 100/100 lopen. Dit zal zeker helpen. Alleen jammer als je 133Mhz geheugen hebt.
Je kunt natuurlijk ook je Duron unlocken en overklokken. Succes.
Om verder te kunnen reset je eerst de BIOS. Bij mijn weten een jumpertje vlak bij de IDE aansluitingen :D

p.s. Was er ook een jumper voor de bussnelheid 100/133 zet deze dan op 100!

edit:
Er was we me weer net een tweaker voor, maar idd wat hij zegt. Let ook op het geheugen. Hij is selectief wat betreft het merk geheugen. Kijk in het boekje voor de juiste merken

Gebruik volgende keer aub eerst de search voordat je deze vraag stelt. Hier zijn al genoeg topics over geweest :X

Verwijderd

Zie sig, el cheap nameless geheugen en het draait super stabiel. Een kwestie van proberen dus, stop er eens wat ander geheugen in kijk of ie het dan doet

• maratropa
  • Niet online
Ik heb net al voor ik de vraag stelde wat gesearched, en ben nog steeds aan het lezen zo'n veel is er over :) Maar je ziet dat bij iedereen de problemen net wat anders zijn.

Dus ik ga morgen eerst proberen de bios te resetten, kijken of hij uberhaupt wil booten en in de bios komen. Ik heb een aantal reepjes ram tot mijn beschikking, dus daar kan ik ook wel mee spelen. Maar alleen de coolers aan en de voeding, zonder beepjes lijkt me geen ram probleem.

specs

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

alright....
We gaan los...

1. Cmos clearen,.... (bij pci slot 5)
2. voeding checken... (gebruik eens een andere voeding)
3. Geheugen sloten schoon maken .. (of doe sram in ander slot)
4. geheugen/Chip wel goed?

Over het algemeen vindt ik het vreemd dat er geen beepjes zijn.

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• maratropa
  • Niet online
ja me 2. die duron zag er goed uit, en de koeler er heel soepeltjes erop gezet, maarja je weet nooit.

specs

• maratropa
  • Niet online
ok, videokaart vervangen voor een pci en een andere AGP, 3 soorten ram geprobeerd, andere bios batterij erin, bios ge-reset, maar hij wil nog niet booten. Dus geen beeld en geen piepjes, alleen koeling van chip en voeding gaan aan.

Dus, ik verdenk het moederbord, of de duron, maar het mobo lijkt me waarschijnlijker. Is mijn aanname juist? Iemand nog tips? Iig de proc testen, als ie goed is is het bordje DOA....

specs

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
QTEC voeding sluiten we uit, heb hier nu 2 ECS K7S6A's draaien met de 350W broer daarvan en die borden zijn nog kritischer op de voeding (de K7S5A werkt hier zonder problemen met een 200W ATX ding, de K7S6A start er 1x mee op en daarna pas weer tot je de CMOS leeggooit)
Helemaal geen piepjes heb ik ooit gehad met zo'n bord, bleek dat dat el-cheapo geheugen van Gistron met opdruk "Lux0r" op de chips gewoon brak was, zelfs een Celly433 kon er niet veel mee. Geheugen wat wel werkt met dit bord: PQI, M-Tek, Samsung, TwinMos (medetweakers, vul deze lijst ff aan met modules die 100% werken, ik vind em te kort)
Videokaart verkeerd in slot of niet compatible zou gewoon moeten piepen als een gek, dat heeft ie bij mij nooit achterwege gelaten als ik tijdens het wrikken aan mn monitorkabel dat ding weer eens uit het slot trok. Videokaart ook uitgesloten.
CMOS clear jumper kan het ook niet zijn, als die fout staat, start je voeding niet omdat ie in kortsluitingsbeveiliging slaat.

Wat ik denk: CPU of mobo dood. Waarschijnlijk heb je een DOA bord. Probeer die CPU eens in een ander systeem.
Pagina: 1