Stotterend geluid in games

Pagina: 1
Acties:

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik heb op mijn systeem in enkele spellen (bijv. GTA3 en Tiger Woods PGA 2002) soms een stottering in het geluid. Je hoort dus muziek of stem en dan opeens tudududududududu en gaat het geluid weer door. Dit duurt dus echt een seconde of misschien zelfs wel minder.
Hoe los ik dit op, en hebben er meer last van?! Ik vermoed dat het om MP3-geluid gaat en misschien ligt het probleem in drivers van Creative of zo??

• Trancentral
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
probeer www.soundblaster.com eens , en dan support > drivers

Verwijderd

probeer de spelletjes die je waarschijnlijk van cd-rom speelt eens te mounten als een viruele drive, dan is het probleem misschien opgelost.. Bij mij was dat i.i.g. wel zo. Anders wil een defragmentatie van je hdd ook wel eens helpen.

En post ook even welke hardware je hebt..

• Stan
Hardware is te zien in specs in mijn signature, ik speel de games zonder CD met de no-cd patch. De CD-drive is dus niet het probleem, en de HD lijkt me ook niet.

• Stan
Niemand? (lees: schop)

• cuylfrits
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2018

cuylfrits

Beetje vreemd, maar wel lekker

Nieuwste drivers downen. Volgens Creative lost dit een aantal geluidsstotteringen op.... (toevallig net ergens in een FAQ van Creative gelezen ;))

Good, bad, I'm the guy with the gun!

Verwijderd

Probeer eens dingen te zoeken zoals buffersize en dergelijke. Daarnaast kun je met Norton Utillities alle fouten proberen op te lossen, en heel belangrijk: even speeddisken. Alle drivers opnieuw installeren, inclusief DirectX 8.1b, laat Windows Update lopen en zorg dat je alle service packs hebt geïnstalleerd.

Edit: ohja... zorg dat tijdens het spelen geen virusscanners etc. lopen. Stel je virtuele geheugen statisch in op 1,5x de grootte van je fysieke geheugen maar niet meer dan 512 mb. Zet eventueel de instellingen van het spel iets minder, zoals FSAA kun je proberen uit te zetten. Bij de geavanceerde NVidia opties (onder display properties) kun je geheugen instellingen veranderen voor OpenGL en Direct3D.

Nou moet het wel lukken toch ;) Succes ermee!
Pagina: 1