Toon posts:

[Asus v8420] Wat doen de 3 extra pinnen bij S-video ingang ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op m'n Asus v8420 (DeLuxe) zitten bij de video-in 3 extra pins tussen de Y/C/GND/GND pins van de S-VHS connector. Kan ik die 3 pins aansluiten op de scart ingang van de TV (om kanaal te selecteren ofzo)?

Ik kan nergens vinden waar die pinnetjes anders voor zijn (en wat ze precies betekenen), maar weet wel dat er een asus tv tuner box is die je dus op de v8420 aansluit om tv te kijken. Misschien dat die dan een kanaal kan selecteren ofzo om programma's op bepaalde tijden op te nemen (met Asus Digital VCR).

• clevy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07-2024

clevy

It's a race !

die zijn waarschijnlijk voor composite uit.. bij m'n ati zijn ze dat iig

a word to the wise is more often the start of an argument than the help it ought to be

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een splitter (standaard bij v8420 deluxe) met 9pins ingang en 4 uitgangen

Een van de uitgangen is een 7pins S-VHS input. De composite input staat naast de "7pins S-VHS input", dus dat kan het niet zijn.

Misschien zijn die extra 3 pins om vervelende camcorderpluggen aan te kunnen die om de een of andere reden veel te veel pinnetjes hebben...

In dat geval zouden de I2C datalijnen van de TV misschien op de seriele/parallelle/usb poort aangesloten kunnen worden (om zo een kanaal te selecteren). Wie heeft hier ervaring mee?

Verwijderd

Ik vond deze titel wat handiger ;)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik heb een V7700 Deluxe en heb ook die 3 extra pinnen in mijn Svideo aansluiting (voor Vid-in), en ik denk dat ze voor de besturing van de Asus TV-Box zijn.
kan je kanalen mee kiezen ofzow.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Ook bij deze kaart geldt 2x een 7-pin connector. Hierop moet een verloopstukje die gaat naar S-VHS én composite. Dit geldt zowel voor de video-in als de tv-out.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
Als dat inderdaad besturing is voor de Asus TV-Box dan wordt het vast lastig om de TV ermee te besturen.

Maar in de TV handleiding staat wel dat sommige videorecorders automatisch kanalen kunnen selecteren en programma's opnemen (en dat moet dus over de scart datalijnen). En met "Asus Digital VCR" heeft precies die functies: kanalen selecteren en opnemen.

Hoe groot is de kans dat die data aansluitingen compatibel zijn? :-)

Als niet: heeft iemand ervaring met schakelingen (via seriele/parallelle poort of 7pin video-in) om TV-kanalen te selecteren?

Verwijderd

Topicstarter
http://www.rivastation.com/review/asus_tvbox/tv_box_e.htm
Hier is al iets te vinden over de 3 extra pins op de v8420. (of zijn het er 4?)
Inderdaad is het voor remote control (kanalen opzoeken/opnemen).

Ik kan alleen niet vinden of het NexTView of EasyLink ondersteunt. Onze TV heeft deze functies namelijk (om intelligent te communiceren met recorder/dvd). Ik zoek nog verder naar meer informatie over de Asus TV-box en de 3 pins.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:50
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 21:11:
http://www.rivastation.com/review/asus_tvbox/tv_box_e.htm
Hier is al iets te vinden over de 3 extra pins op de v8420. (of zijn het er 4?)
Inderdaad is het voor remote control (kanalen opzoeken/opnemen).

Ik kan alleen niet vinden of het NexTView of EasyLink ondersteunt. Onze TV heeft deze functies namelijk (om intelligent te communiceren met recorder/dvd). Ik zoek nog verder naar meer informatie over de Asus TV-box en de 3 pins.
NexTView en EasyLink zijn volgens mij alleen op philips producten van toepassing :).

Verwijderd

Topicstarter
Oke, da's dus pech hebben. Volgende stap: hoe werken EasyLink en NexTView? Zodat ik een van beide misschien op de seriele/parallelle/usb poort kan aansluiten.
Maar is dat dan misschien beter een vraag voor EL (dus nieuw topic daar goed?). Natuurlijk ben ik zelf ook bezig met googlen en searchen.
Pagina: 1