Toon posts:

usb naar parallel kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft een vrij oude computer, (pentium I). Hij wil een printer kopen met enkel usb aansluiting, maar hij heeft geen usb aansluiting op zijn computer. Is er een soort overgangskabel die usb omzet naar een parallelle kop zodat hij zijn printer wel gewoon kan aansluiten op zijn computer (op de lpt1 dus). Ik heb zoiets al gezien voor ps2 maar niet voor een parallelle kabel.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Volgens mij bestaat er wel zoiets, 't kost alleen niet weinig geloof ik... Ik denk zelf dat hij beter een pci usb kaartje kan kopen (mits die pc over pci slots beschikt), en z'n printer daarop kan aansluiten. Voorwaarde is dan wel dat hij minstens win98 1e editie draait. Met win95 OSR2 of 2.5 schijnt het ook wel te kunnen, maar in de praktijk schijnt het zo buggy als wat te zijn...

[ Voor 0% gewijzigd door Timmert op 23-10-2002 00:25 . Reden: win96 :? :P ]

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Zover ik weet bestaat zoiest niet. Je hebt nl hardware nodig om de vertaalslag te maken. Tip: laat 'm een USB-insteekkaartje kopen of een printer met zowel USB als parallel aansluitmogelijkheden.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties. Ik denk da het een pci-kaartje gaat worden. Is helemaal niet duur.